Mitä liittymän hintaan kuuluu?

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Yhteys -liittymään sisältyy aina nettiyhteys, jonka nopeus ja ulkomaankäytön määrä riippuvat valitsemastasi paketista. Osassa liittymistä on valmiit puhelu- ja viestipaketit, joihin sisältyvät puhelut, videopuhelut sekä teksti- ja multimediaviestit Suomessa sekä Suomesta Pohjolaan ja Baltiaan (eli Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Viroon, Latviaan ja Liettuaan). Osassa liittymistä puhelut ja viestit veloitetaan käytön mukaan.

Telia Yhteys -liittymää käytät kotimaan hinnoilla myös EU/ETA-alueella. Liittymän käyttö muualla kuin EU/ETA-maissa sekä puhelut ja viestit EU/ETA-maista muualle maailmaan veloitetaan kulloinkin voimassa olevan ulkomaankäytön hinnaston mukaisesti.

Liittymä ei sisällä soittoja tai viestejä palvelunumeroihin tai erikoishinnoiteltuihin numeroihin, vaan ne veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan. Puhe- tai viestipaketin ylittävät käyttö Suomessa ja EU/ETA-alueella hinnoitellaan kotimaan hinnaston mukaan, kun viesti tai puhelu kohdistuu EU/ETA-maahan.

Pohjolan ja Baltian alueella liittymä on käytettävissä ainoastaan Telian Companyn verkoissa. Muissa maissa liittymämme toimivat kumppanioperaattoriemme verkoissa.

Telia Company -maat ja verkot:

  • Suomi: Telia Finland Oyj (FI Telia)
  • Ruotsi: Telia Company AB (SE Telia)
  • Norja: Telia Norge AS (Telia N)
  • Tanska: Telia Danmark (DK Telia)
  • Viro: Telia Eesti AS (EE Telia)
  • Latvia: Latvijas Mobilais Telefons (LMT)
  • Liettua: Telia Lietuva AB (Telia LT)

Telia Yhteys -liittymät sisältävät normaalihintaiset puhelut ja videopuhelut kotimaassa, Suomesta Pohjolaan ja Baltiaan sekä EU/ETA-maasta toiseen. Hinnoittelu koskee puheluita Suomesta ulkomaantunnuksilla +, 00 ja 990.

Puheluiden vastaanottaminen EU/ETA-maissa on maksutonta. Huomaathan, että puhelut Suomesta muualle kuin Pohjolaan ja Baltiaan veloitetaan kulloinkin voimassa olevan ulkomaan hinnaston mukaan.

Tutustu hinnastoon

Soittaminen ulkomailla

Puhelut Suomesta ulkomaille

Liittymä sisältää normaalihintaiset teksti- ja multimediaviestit kotimaassa, Suomesta Pohjolaan ja Baltiaan sekä EU/ETA-maasta toiseen.

Tekstiviestin vastaanottaminen on maksutonta kaikkialla maailmassa. EU/ETA-maista lähetetyt multimediaviestit kuluttavat käytössä olevaa netin määrää. Viestit Suomesta muualle kuin Pohjolaan ja Baltiaan veloitetaan kulloinkin voimassa olevan ulkomaanhinnaston mukaan.

Teksti- ja multimediaviestit ulkomailla

Viestit Suomesta ulkomaille

Liittymä sisältää netin käytön Suomessa ja EU/ETA-maissa valitulla nopeudella paketin mukaiseen käyttömäärään saakka. Käyttömäärän ylityttyä voit jatkaa netin käyttöä normaalilla nopeudella kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisella päivähinnalla. Määrän täyttyessä voit jatkaa käyttöä verkon perusnopeudella (128 kbit/s) seuraavan vuorokauden alkuun asti, jolloin nopeus palautuu.

Rajaton nettipaketti on käytettävissä Suomessa. Osaan liittymistä sisältyy myös rajaton netin käyttömäärä Pohjolassa ja Baltiassa.

Lue lisää netin käytöstä ulkomailla

Julkinen IPv4-osoite

Matkapuhelinverkossamme on mahdollista käyttää julkista vaihtuvaa eli dynaamista IPv4-osoitetta valitsemalla laitteen APN-asetuksissa Prointernet. Palvelu on käytettävissä matkapuhelinverkossa ilman erillistä maksua.

Voit päivittää matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat Minun Teliassa. Klikkaamalla alla olevasta Kirjaudu ja päivitä -napista, pääset kirjautumisen jälkeen suoraan oikeaan paikkaan tekemään muutoksia.

KIRJAUDU JA PÄIVITÄ

Voit myös seurata näitä ohjeita:

  1. Kirjaudu Minun Teliaan. 
  2. Selaa sivua alemmas kunnes löydät sen liittymän, jota haluat päivittää. Klikkaa liittymän kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Avautuvassa näkymässä näet liittymäsi perustietoja. Paina siellä Päivitä liittymä -nappia.
  4. Avautuvalla sivulla näet liittymäsi tiedot ja alempana tarjolla olevat vaihtoehdot hintoineen. Valitse sopiva paketti ja paina Jatka.
  5. Näet yhteenvedon uudesta liittymästäsi. Jos hyväksyt liittymän päivityksen, ruksi pyydetyt kohdat ja valitse Lähetä tilaus.
  6. Liittymäsi päivittyy heti. Sinun tarvitsee vain käynnistää laitteesi uudestaan kun sinulle sopii. Uusi hinta tulee liittymän saldolle näkyviin seuraavasta päivästä alkaen.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Myynti

Oletko kiinnostunut ostamaan liittymiä tai palveluita? Ota yhteyttä myyntipalveluumme tai jätä soittopyyntö niin olemme sinuun yhteydessä seuraavana arkipäivänä.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

 

Jätä soittopyyntö myyjälle 

Etsi lähin Telia Kauppa

Asioi verkkokaupassa

Puhelinliittymät
Kodin laajakaista
Mobiililaajakaista
TV ja viihde
Laitteet
Palvelut

Myyntinumero palvelee ma–pe 9–20 ja la 10–16.