Maksan puhelintani kuukausierissä – miten vaihdan numeroni Telialle?
Voit siirtää numerosi meille milloin vain. Huomaa kuitenkin, että olet velvoitettu maksamaan entiselle operaattorillesi vanhaan sopimukseen liittyvät kuukausimaksut sopimuskauden loppuun saakka – myös silloin, jos vanha liittymä ei ole enää käytössä.
Mitä teen SIM-kortille tallennetuille puhelinnumeroille?
Koska SIM-kortti vaihtuu, sinun tarvitsee siirtää vanhalle SIM-kortille tallennetut puhelinnumerot uuteen SIM-korttiin. Suosittelemme kopioimaan ennen numeronsiirtoa vanhalla SIM-kortillasi olevat numerot matkapuhelimen muistiin. Puhelimen muistista voit kopioida ne uudelle SIM-kortille. Ohjeet löydät matkapuhelimesi käyttöoppaasta.
Kauanko numeron siirtyminen Telialle kestää?
Numeronsiirron kesto tilauksesta liittymän aukeamiseen riippuu siitä, mistä liittymä on tilattu. Asiakaspalvelun tai verkkokaupan kautta tilattuna numeronsiirtoon menee vähintään 7 arkipäivää ja Telia Kaupan tai jälleenmyyjän kautta tilattuna vähintään 5 arkipäivää. Ajat saattavat olla myös hieman pidempiä. Lisäksi sinulla on mahdollisuus vaikuttaa itse siirtoajankohtaan.
Numeron siirrosta johtuva tekninen katkos liittymien toiminnassa siirtohetkellä kestää enintään 10 minuuttia.
Kuka numeronsiirron voi tilata?
Numeronsiirron voi tilata liittymän omistaja eli henkilö, jonka nimissä liittymä on. Jos haluat vaihtaa liittymän omistajaa numeronsiirron yhteydessä, otathan yhteyttä asiakaspalvelumme. Omistajavaihdoksiin tarvitaan aina sekä omistajuuden luovuttavan että vastaanottavan henkilön suostumus.
Maksaako numeron siirtäminen?
Numeron siirtämisestä veloitetaan uuden liittymän avausmaksu.
Tein sopimuksen toisen operaattorin kanssa, mutta voinko muuttaa mieleni?
Jos siirsit jo numerosi toiselle operaattorille, voit koska vain siirtää numerosi takaisin meille.
Jos numerosi ei vielä ole siirtynyt, voit perua siirron tekstiviestillä. Lähetä tekstiviesti PERUUTUS numeroon 15400. Viesti on maksuton.
Onko kyseessä määräaikainen sopimus? Huomioi silloin nämä seikat:
- Jos teit sopimuksen puhelimitse tai verkkokaupassa, sinulla on oikeus peruuttaa kauppa 14 vuorokauden kuluessa, kun numero ei vielä ole siirtynyt. Voit perua siirron saamiesi tekstiviestiohjeiden mukaisesti tai ottaa pian yhteyttä asiakaspalveluumme.
- Jos teit sopimuksen paikan päällä (esim. myymälässä), sopimus on sitova ja vastaat siihen liittyvistä maksuista sopimuskauden loppuun asti. Voit perua numeronsiirron, mutta toisella operaattorilla on oikeus periä sinulta heidän kanssaan tehdyn sopimuksen mukaiset maksut.