Olemme koonneet tälle sivulle yleisimpiä puhelimen käytön ja puhelinliittymien ongelmatilanteita, joihin asiakkaamme ovat törmänneet. Toivottavasti löydät näistä ohjeista avun tilanteeseesi.
Black Fridayn loistavat diilit! Katso tarjoukset
Black Fridayn loistavat diilit! Katso tarjoukset
Olemme koonneet tälle sivulle yleisimpiä puhelimen käytön ja puhelinliittymien ongelmatilanteita, joihin asiakkaamme ovat törmänneet. Toivottavasti löydät näistä ohjeista avun tilanteeseesi.
Jos puhelin on kadonnut tai varastettu, suosittelemme sulkemaan liittymän tilapäisesti, jotta sitä ei päästä väärinkäyttämään.
Ohjeet liittymän ja laitteen sulkemiseen
Eikö puhelimesi toimi, mutta sille ei ole tapahtunut mitään vahinkoa? Toimita siinä tapauksessa laitteesi Telia Kauppaan tai ota yhteyttä valmistajaan.
PUK-koodilla saat avattua puhelimesi, jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin, jonka vuoksi SIM-kortti lukkiutui.
Sammuta puhelin virtanäppäimestä. Jos virta ei katkea virtanäppäimestä ja puhelimessa on irrotettava akku, niin voit irroittaa akun, asettaa sen takaisin paikalleen ja käynnistää puhelimen uudelleen. Kun puhelin on käynnistynyt, testaa toimiiko se.
Jos akku ei lataudu, kokeile toista puhelinvalmistajan hyväksymää laturia. Näin selvität, onko vika laturissa.
Jos ongelma ei näillä ohjeilla ratkennut, lue puhelimen käyttöohjeista tarkemmat toimintaohjeet.
Puhelimen virheilmoitukset auttavat vian paikallistamisessa.
Jos ongelma ei korjaannu näillä ohjeilla, ota yhteys asiakaspalveluumme tai vieraile Telia Kaupassa.
Yleensä rekisteröinti epäonnistuu, jos SIM-kortti on viallinen, sitä ei ole vielä aktivoitu tai liittymä on suljettu.
Selvitä asia helposti kirjautumalla Minun Teliaan ja avaamalla siellä chat tai soittamalla asiakaspalveluumme.
Tarkista toimiiko verkkoyhteys. Sammuta puhelimesta virta ja käynnistä se uudelleen.
Millaisen virheilmoituksen soittaja saa numeroosi soitettaessa?
Henkilön, joka yrittää sinulle soittaa sinulle, kannattaa tarkistaa että numero on oikea ja sekä kokeilla soittoa näppäilemällä numero suoraan (ei siis hakemalla numeroa puhelimen osoitekirjasta).
Jos vika ei selvinnyt näillä ohjeilla, tarkista vielä vika- ja häiriötiedotteet. Jos ratkaisua ei löytynyt, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Saatko jonkin seuraavista virheilmoituksista?
Vinkki: Kannattaa testata onnistuvatko puhelut, jos laitat puhelimen asetuksista LTE-puhelut pois päältä. Muistathan kuitenkin palauttaa asetukset myös takaisin päälle.
Tarkista seuraavat asiat:
Jos vika ei selvinnyt, tarkista vika- ja häiriötiedotteet. Jos niistä ei löytynyt ratkaisua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Jos puhelimesi ja sen SIM-kortti on esimerkiksi kadonnut tai varastettu, voit sulkea liittymäsi väliaikaisesti kirjautumalla Minun Teliaan, soittamalla asiakaspalveluumme 020 690 400 (mpm/pvm) tai käymällä Telia Kaupassa.
Puhelin tai SIM-kortti kadonnut tai varastettu
Mikä on PIN-koodi ja miten vaihdan sen?
Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?
MMS-viestit eli multimediaviestit
Uuden SIM-kortin tilaaminen
Vastaajan käyttö ja muokkaus
Liittymien päivitys
4G-puhelut (VoLTE) ja wifi-puhelut
Yhteys Multi -rinnakkaisliittymät
Puhelimen ja mobiilinetin kuuluvuus sisätiloissa
Videopuhelut
SIM-kortin käyttöönotto ja aktivointi
Telia Helppi
Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.
(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
Chat
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
Telia somessa
Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
Telia Facebookissa
Telia X:ssä
Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.
Yhteisöön