Telia Prepaid

Telia Prepaid on huoleton täyden palvelun puhelinliittymä.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Prepaid-liittymä on huoleton valinta, johon voit ladata saldoa tai paketteja aina tarpeen mukaan. Uusi liittymä sisältää 7 € saldoa, jolla voit soittaa, lähettää teksti- ja multimediaviestejä sekä käyttää puhelimen nettiä.

Tutustu ja tilaa

Tältä sivulta löydät ohjeita ja vinkkejä Telia Prepaid -liittymän käyttöön.

Voit ladata prepaidin käyttöoppaan myös PDF-tiedostona (FI, SV, EN, RU):
Lataa PDF-käyttöopas tästä


Tietoa vanhoista liittymätyypeistä:

Telia Prepaid -liittymän voit ostaa Telia Kaupasta tai Telia Kauppa Ministä, verkkokaupastamme, R-kioskeista sekä hyvin varustetuista kioskeista, ruokakaupoista ja huoltoasemilta. Oston yhteydessä liittymä rekisteröityy järjestelmäämme niin, että sen aktivointi muuttuu mahdolliseksi.

Tilaa Prepaid

Telia Prepaid -aloituspaketin sisältö
  • SIM-kortti – Irrota korttikehyksestä laitteeseesi sopiva korttikoko; mini, micro tai nano.
  • Käyttöohje
  • Toimitusehdot

Huom! Säilytä SIM-kortin kehys. Siitä löydät PIN- ja PUK-koodit sekä liittymän numeron eli puhelinnumerosi.

Liittymän aktivointi

Telia Prepaid -liittymä aktivoituu ensimmäisestä soitetusta tai vastaanotetusta puhelusta tai tekstiviestistä, avatusta nettiyhteydestä tai saldolatauksesta. Siitä hetkestä alkaen liittymän voimassaoloaika alkaa kulumaan.

Muistathan, että multimediaviestejä tai tiedonsiirtoa varten tarvitset puhelimeesi asetukset, jotka voit tarvittaessa tilata lähettämällä tekstiviestin ASETUKSET numeroon 15400.

Katso tarkemmat ohjeet asetusten tilaamiseen

Liittymä on käytettävissä 6 kuukautta käyttöönotosta tai 12 kuukautta viimeisimmästä latauksesta. Minkä tahansa arvoinen lataus siis pidentää liittymän voimassaoloaikaa vuodella. Jos et lataa saldoa tai netin käyttöä 12 kuukauteen, liittymä sulkeutuu. Ennen 23.3.2017 ostettujen Sonera Prepaid -liittymien voimassaoloaika on 12 kk käyttöönotosta tai latauksesta.

Voit tarkistaa liittymäsi voimassaoloajan lähettämällä tekstiviestin PREPAID VOIMASSA numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Voit ladata prepaid-liittymällesi lisää saldoa, nettipaketteja ja Telia Prepaid -paketteja (sis. puhetta, viestejä ja netin käyttöä). Edullisin lataus on 9,90 € (S-paketti tai 7 päivän nettipaketti).

Prepaid-liittymän lataamiseen onnistuu monella eri tavalla:

  • Minun Prepaid -palvelussa lataat ja hallinnoit liittymiäsi kätevästi kirjautuneena. Voit ladata käyttäjätiliisi liitettyjä liittymiä ilman huolta siitä, että numeron näppäilyvirheen vuoksi lataus menisi väärään liittymään.
  • Uudessa latauskanavassa voit tehdä latauksia ilman kirjautumista maksukortilla tai verkkopankkitunnuksilla (Aktia, Danske Bank, Nordea, Osuuspankit, Säästöpankit/Paikallisosuuspankit, Ålandsbanken).
  • Poistuva latauskanava on käytettävissä toistaiseksi.
  • Voit ladata liittymääsi myös Telia Prepaid -lataussovelluksella,
  • Voit ostaa latauslipukkeita R-kioskeilta ja muilta jälleenmyyjiltä.
Saldon tarkistaminen

Minun Prepaidiin kirjautumalla voit tarkistaa saldon ja tehdä lataukset kätevästi samalla kertaa.

Liittymällä jäljellä olevan saldon voit tarkistaa myös lähettämällä tekstiviestin PREPAID SALDO numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Kaikilla Prepaid-liittymillä on kolme eri saldotiliä:

  1. Pakettisaldo kertyy data- ja yhdistelmäpaketeilla.
  2. Bonussaldo kertyy latauskampanjoista. Saat myös ensilataajan etuna 5 € bonussaldoa ensimmäisestä saldolatauksestasi.
  3. Rahasaldo kertyy raha- ja latauslipukelatauksilla. 

Käytön myötä saldoa kuluu tileiltä yllä mainitussa järjestyksessä, eli ensin kuluu pakettisaldo, sitten bonussaldo ja lopuksi rahasaldo. 

Huomioithan, ettet voi käyttää bonussaldoa soittaessasi tai lähettäessäsi viestin palvelu- tai yritysnumeroihin tai ulkomaille.

Turvanumero on Telia Prepaid -liittymien ominaisuus, jonka avulla saldon loputtua voit soittaa tai lähettää viestejä kotimaassa kahteen ennaltamäärittelemääsi kotimaan matkapuhelinnumeroon maksutta. Turvanumeroihin voidaan yhteensä käyttää 3 min puheaikaa tai lähettää 3 kpl tekstiviestejä.

Turvanumeron asettaminen

Turvanumerot määritellään maksuttomalla tekstiviestillä. Voit asettaa turvanumerot lähettämällä numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID LISÄÄ TURVANUMEROT 040 XXX XXXX (välilyönti) 040 XXX XXXX

Turvanumeron tarkistaminen

Voit tarkistaa asettamasi turvanumerot lähettämällä numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID HAE TURVANUMEROT

Turvanumeron poistaminen

Mikäli haluat poistaa turvanumerot Telia Prepaid -liittymästäsi, voit lähettää numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID POISTA TURVANUMEROT

Ohjeet turvanumerosta

Voit tilata ohjeet niin Turvanumeron asettamisesta, tarkistamisesta kuin poistamisesta lähettämällä numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID OHJE TURVANUMEROT. Asetus-, haku- ja ohjetekstiviestit ovat aina maksuttomia.

Minun Teliassa voit muokata prepaid-liittymäsi käyttäjätietoja ja roaming-estoja. Voit kirjautua Minun Teliaan liittymän käyttäjänä syöttämällä prepaid-liittymäsi puhelinnumeron ja määrittelemäsi salasanan.

Katso ohjeet puhelinnumerolla kirjautumiseen

Huomioithan, että Telia Prepaid -asiakkaana voit käyttää sekä Minun Teliaa, että Minun Prepaidia. Tässä lyhyesti infoa palveluiden käytöstä:

Minun Prepaid:

  • Minun Prepaidissa voit hallinnoida kaikkia prepaid-liittymiäsi (enintään 50 liittymää), jotka olet liittänyt Minun Prepaid -tiliisi.
  • Voit nähdä prepaid-liittymiesi saldotiedot, voimassaoloajan ja lataushistorian.
  • Voit ladata liittymiäsi.

Minun Telia:

  • Prepaid-asiakkaana näet Minun Teliassa vain sen prepaid-liittymän tietoja, jolla olet kirjautuneena.
  • Roaming-estojen muokkaus on mahdollista vain Minun Teliassa.

Telia Prepaid -liittymä toimii kotimaan lisäksi pohjolassa ja Baltiassa (eli Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa) sekä valikoiduissa EU-maissa (Espanja, Saksa, Kreikka, Italia ja Ranska).

Lue lisää prepaidin käytöstä ulkomailla

Liittymän lisäpalvelut

Prepaid-liittymään ei voi tilata maksullisia (laskutettavia) lisäpalveluita.

Soitonsiirrot

Jotta soitonsiirrot toimivat, on liittymässä oltava puheaikaa jäljellä.

Palvelunumerot

Useimpiin palvelunumeroihin soitettaessa puheaikaa täytyy olla jäljellä vähintään 20 €. Näihin palvelunumeroihin voit kuitenkin soittaa tai lähettää tekstiviestejä, vaikka saldoa olisi vähemmän:

  • Numeropalvelut
  • Yritysnumerot (lähinnä valtionhallinnon numerot): 003582010-003582070, 00358294-00358295 -alkuiset numerot
  • 020 690 400 (kuluttaja-asiakaspalvelumme)
  • 0800- ja 116-alkuiset numerot (varattu ilmaispalveluille)
  • Palveluryhmän I eli yleishyödyllisten palveluiden numerot (kuluttajille suunnatuissa enintään 0,80 €/min tai 2 €/puhelu)
    • 0100- ja 010-alkuiset numerot 
    • 0200- ja 020-alkuiset numerot 
    • 0300- ja 030-alkuiset numerot 

Liittymällä ei voi soittaa maksupalvelulain mukaisiin 0606-, 0707- ja 0708-alkuisiin palvelunumeroihin. Tekstiviestien lähettäminen maksupalvelulain mukaisiin 169-, 177- ja 178-alkuisiin lyhytnumeroihin ei ole sallittu prepaid-liittymällä. Maksupalvelunumeroissa tarjotaan konkreettisia tuotteita, kuten autopesut, elintarvike- ja kahvilaostokset, pysäköinti sekä lehtitilaukset.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.