Prepaid Netti

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Prepaid Netti -liittymällä surffaat netissä kertamaksulla ilman laskuja. Uuteen Prepaid Netti -liittymään on ladattu 31 päivää rajatonta netin käyttöä Telian 3G- ja 4G-verkoissa enintään 100 Mbit/s nopeudella* (netti toimii myös 2G-verkon alueella).

Tutustu ja tilaa

*Saapuvan liikenteen maksiminopeus on Telian 4G-verkossa 100 Mbit/s (yleinen vaihteluväli 10–100 Mbit/s), 3G-verkossa 40Mbit/s (vaihteluväli 0,4–40 Mbit/s), ) ja 2G-verkossa 0,2 mbit/s (vaihteluväli 0,02–0,2 Mbit/s).

Lähtevän liikenteen maksiminopeus on Telian 4G-verkossa 50 Mbit/s (yleinen vaihteluväli 3–50 Mbit/s), 3G-verkossa 4 Mbit/s (vaihteluväli 0,1–4 Mbit/s), ) ja 2G-verkossa 0,1 mbit/s (vaihteluväli 0,01–0,1 Mbit/s).


Jos olet hankkinut Sonera Prepaid Netti -liittymän ennen 23.3.2017, liittymäsi numero, hinnoittelu ja toiminta säilyvät ennallaan. Voit ladata saldoa ja paketteja nettisivuillamme, Telia Prepaid -lataussovelluksella ja R-kioskilla.

Voit ladata Prepaid Netin käyttöoppaan myös PDF-tiedostona (FI, SV, EN, RU):
Lataa PDF-käyttöopas tästä

Telia Prepaid Netti -liittymän voit ostaa Telia Kaupoista, R-kioskeista, Citymarketeista, verkkokaupasta sekä hyvin varustetuista kioskeista ja huoltoasemilta.

TUTUstU JA TILAA

Prepaid Netti -aloituspaketin sisältö:
  • SIM-kortti (trio-SIM-kortti, joka sopii kaikkiin laitteisiin – Irrota korttikehyksestä sopivan kokoisen SIM-kortti: nano, mikro tai normaali)
  • Käyttöohje sekä toimitusehdot

Säilytä SIM-kortin kehys, jossa on PIN- ja PUK-koodit sekä liittymän numero eli puhelinnumerosi.

Liittymän aktivointi

Telia Prepaid Netti -liittymä aktivoituu ensimmäisestä soitetusta tai vastaanotetusta puhelusta/tekstiviestistä, avatusta nettiyhteydestä tai saldolatauksesta. Liittymä on käytettävissä 6 kuukautta käyttöönotosta tai 12 kuukautta viimeisimmästä latauksesta. Jos et lataa saldoa, paketteja tai netinkäyttöä 12 kuukauteen, liittymä sulkeutuu. Ennen 23.3.2017 käyttöönotetut Prepaid Netti –liittymät ovat voimassa 12 kk käyttöönotosta tai latauksesta.

Saldon tai paketin lataus aktivoi aina liittymää 12 kk eteenpäin. Tarkista voimassaoloaika lähettämällä tekstiviesti EASY VOIMASSA numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Multimediaviestejä tai tiedonsiirtoa varten tarvitset puhelimeesi asetukset. Tarvittaessa tilaa asetukset tekstiviestillä. Lähetä viesti ASETUKSET numeroon 15400.

Voit ladata prepaid-liittymällesi lisää saldoa, nettipaketteja ja Telia Prepaid -paketteja (sis. puhetta, viestejä ja netin käyttöä). Edullisin lataus on 9,90 € (S-paketti tai 7 päivän nettipaketti).

Prepaid-liittymän lataamiseen onnistuu monella eri tavalla:

  • Minun Prepaid -palvelussa lataat ja hallinnoit liittymiäsi kätevästi kirjautuneena. Voit ladata käyttäjätiliisi liitettyjä liittymiä ilman huolta siitä, että numeron näppäilyvirheen vuoksi lataus menisi väärään liittymään.
  • Uudessa latauskanavassa voit tehdä latauksia ilman kirjautumista maksukortilla tai verkkopankkitunnuksilla (Aktia, Danske Bank, Nordea, Osuuspankit, Säästöpankit/Paikallisosuuspankit, Ålandsbanken).
  • Poistuva latauskanava on käytettävissä toistaiseksi.
  • Voit ladata liittymääsi myös Telia Prepaid -lataussovelluksella,
  • Voit ostaa latauslipukkeita R-kioskeilta ja muilta jälleenmyyjiltä.
Saldon tarkistaminen

Minun Prepaidiin kirjautumalla voit tarkistaa saldon ja tehdä lataukset kätevästi samalla kertaa.

Liittymällä jäljellä olevan saldon voit tarkistaa myös lähettämällä tekstiviestin PREPAID SALDO numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Liittymän lisäpalvelut

Prepaid-liittymään ei voi tilata maksullisia (laskutettavia) lisäpalveluita.

Soitonsiirrot

Jotta soitonsiirrot toimivat, on liittymässä oltava puheaikaa jäljellä.

Palvelunumerot

Useimpiin palvelunumeroihin soitettaessa puheaikaa täytyy olla jäljellä vähintään 20 €. Näihin palvelunumeroihin voit kuitenkin soittaa tai lähettää tekstiviestejä, vaikka saldoa olisi vähemmän:

  • Numeropalvelut
  • Yritysnumerot (lähinnä valtionhallinnon numerot): 003582010-003582070, 00358294-00358295 -alkuiset numerot
  • 020 690 400 (kuluttaja-asiakaspalvelumme)
  • 0800- ja 116-alkuiset numerot (varattu ilmaispalveluille)
  • Palveluryhmän I eli yleishyödyllisten palveluiden numerot (kuluttajille suunnatuissa enintään 0,80 €/min tai 2 €/puhelu)
    • 0100- ja 010-alkuiset numerot 
    • 0200- ja 020-alkuiset numerot 
    • 0300- ja 030-alkuiset numerot 

Liittymällä ei voi soittaa maksupalvelulain mukaisiin 0606-, 0707- ja 0708-alkuisiin palvelunumeroihin. Tekstiviestien lähettäminen maksupalvelulain mukaisiin 169-, 177- ja 178-alkuisiin lyhytnumeroihin ei ole sallittu prepaid-liittymällä. Maksupalvelunumeroissa tarjotaan konkreettisia tuotteita, kuten autopesut, elintarvike- ja kahvilaostokset, pysäköinti sekä lehtitilaukset.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.