Usein kysyttyä prepaid-liittymistä

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Onko prepaid-liittymän SIM-kortti hukassa, pohditko voiko prepaid-liittymän vaihtaa laskutettavaksi liittymäksi tai askarruttaako sinua jokin muu prepaidiin liittyvä kysymys? Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin prepaid-asioihin.

Käy lähimmässä Telia Kaupassa ja ota mukaasi prepaid-liittymäsi ostopakkaus, josta löytyy liittymän tarkemmat tiedot.

Tarkista, että asetukset ovat tallella puhelimessa. Voit tarvittaessa tilata asetukset uudelleen lähettämällä viestin ASETUKSET numeroon 15400.

Tarkemmat ohjeet MMS-asetusten tilaamiseen

Lataus saattaa joskus epäonnistua. Tässä on muutamia asioita, jotka kannattaa huomioida, jos lataus ei onnistunut:

Yleistä
  • Onnistuneen latauksen jälkeen prepaid-liittymääsi pitäisi tulla tekstiviestillä kuittaus, joka sisältää liittymäsi päivittyneen voimassaoloajan.
  • Lataus tulee liittymälle 30 minuutin kuluessa latauksesta. Odotathan siis rauhassa.
  • Jos latausta ei kuulu, tarkista pankkisi maksutiedoista, veloitettiinko lataus.
  • Voit tarkistaa liittymäsi saldon tekstiviestillä (PREPAID SALDO numeroon 15400, hinta 0 €) tai Minun Prepaid -palvelun lataushistoriasta.
  • Tarkista ajankohtaiset häiriötiedotteet.
Lataaminen telia.fi/lataa -sivulla
  • Palaathan verkkopankkimaksun jälkeen takaisin Telian sivuille.
  • Näppäilithän liittymän numeron oikein? Jos numero oli oikein, saat latauksesta tekstiviestillä kuittauksen liittymääsi. Jotain on pielessä, jos viestiä ei tullut. Jos epäilet näppäilleesi numeron väärin, tarkistathan asian maksutiedoistasi. Latauksilla ei ole peruutusoikeutta.
  • Suosittelemme tekemään lataukset kirjautuneena Minun Prepaid -palvelussa. Siellä voit ladata käyttäjätiliisi liitettyjä liittymiä ilman huolta siitä, että näppäilyvirheen vuoksi lataus menisi väärään liittymään.
Lataaminen latauslipukkeella
  • Olethan tarkka, että näppäilet latauslipukkeen numeron oikein lataustekstiviestiin (LATAA X (X=lipukenumero) numeroon 15400, hinta 0 €).
Eikö ongelma ratkennut?

Jos edellä mainituista ohjeista ei ollut apua, tee meille häiriöilmoitus.

Jos teit jo latauksen ja siinä on ongelma, ota yhteys  asiakaspalveluumme. Varauduthan näillä tiedoilla:

  • Prepaid-liittymän numero
  • Ostamasi lataustuote
  • Oston päivämäärä ja kellonaika
  • Lataustapa (telia.fi/lataa, Telia Kauppa, R-Kioski, latauslipuke)
  • Maksun tiedot, jos olet suorittanut jo maksun
  • Kuvaus tapahtuneesta; mitä tapahtui ja mikä meni pieleen?

Olethan muistanut ladata liittymääsi? Prepaid-liittymä on voimassa 6 kk aktivoinnista tai 12 kk viimeisimmästä latauksesta. Jos liittymää ei ladata, se sulkeutuu. Suljettua liittymää ei ole mahdollista saada takaisin.

Jos prepaid-liittymä on ollut käytössä esimerkiksi koirapannassa tai ilmalämpöpumpussa, liittymän sulkeutumisesta varoittava tekstiviesti ei ole päässyt perille. Jatkossa tällaisessa käytössä oleva liittymä kannattaa liittää Minun Prepaid -palvelussa Minun Prepaid -käyttäjätiliisi, jolloin näet liittymän saldo- ja lataustiedot kirjautumalla palveluun.

Tutustu ja ota käyttöön Minun Prepaid

Telia Prepaid -liittymä toimii vain tietyissä maissa. Liittymä ei toimi näiden alueiden ulkopuolella ollenkaan.

Tarkista maat

Tarkistathan myös, että dataroaming-asetukset ovat puhelimessasi oikein.

Voit vaihtaa Prepaid-liittymäsi normaalisti laskutettavaksi Telian liittymäksi. Vaihtaminen onnistuu kätevästi verkkokaupassammeTelia Kaupassa, Telia Kauppa Minissä tai Telia-jälleenmyyjällä. Voit halutessasi säilyttää käyttämäsi prepaid-numeron.

Liittymän vaihdon yhteydessä prepaid-liittymän mahdollinen vastaaja sekä aktivoimasi verkkopalvelut (soitonsiirrot ja koputus) poistuvat. Liittymän vaihduttua saat tekstiviestin, jossa kehotetaan sammuttamaan ja käynnistämään puhelin uudelleen. Tämän jälkeen puhelimeesi lähetetään tiedonsiirto ja MMS-asetukset.

Prepaid-liittymiin ei valitettavasti ole saatavilla mobiilivarmennetta.

Prepaid-liittymää ei ole mahdollista irtisanoa. Telia Prepaid -liittymät ovat voimassa 6 kuukautta (180 päivää) käyttöönotosta tai 12 kuukautta (365 päivää) viimeisimmästä latauksesta. Saldon, paketin tai nettikäytön lataus aktivoi aina liittymää 12 kuukautta eteenpäin. Jos latausta ei tehdä 12 kuukauteen, liittymä sulkeutuu. Liittymää ei ole mahdollista saada takaisin käyttöön sulkeutumisen jälkeen.

Voit tarkistaa liittymän voimassaoloajan tekstiviestillä PREPAID VOIMASSA numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.