Easy Prepaid

Easy Prepaid -liittymä on nyt Telia Prepaid!
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Jos olet hankkinut Easy Prepaid -liittymän ennen 23.3.2017, liittymäsi numero, hinnoittelu ja toiminta säilyvät ennallaan. Voit ladata saldoa ja paketteja nettisivuillamme, Telia Prepaid -lataussovelluksella ja R-kioskilla.

Olemassaoleviin Telia Easy Prepaid -liittymiin voi ladata saldoa sekä paketteja. Myös liittymien käyttö jatkuu normaalisti.

Varmista parhaat edut vaihtamalla uuteen Telia Prepaidiin. Voit vaihtaa liittymän Telia Prepaidiksi lähettämällä tekstiviestin PREPAID VAIHDA numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Sis. alv 25,5 %

  • Puhelut kotimaassa 0,081 €/min
  • Puhelut ulkomaille 0,081 €/min + ulkomaanpuhelumaksu
  • Puhelut palvelunumeroihin 0,081 €/min + palvelupuhelumaksu
  • Puhelut vastaajaan 0,081 €/min
  • Tekstiviesti kotimaassa 0,081 €/kpl
  • Tekstiviesti ulkomaille 0,294 €/kpl
  • Multimediaviestit kotimaassa ja ulkomaille 0,405 €/kpl
  • Soitonsiirrot 0,081 €/min/siirretty puhelu (ei saatavilla roaming-käytössä)
  • Soitonsiirrot ulkomaille 0,081 €/min/siirretty puhelu + ulkomaanpuhelumaksu (ei saatavilla roaming-käytössä)
  • Soitonsiirto vastaajaan on maksuton.
  • Netin käyttö 0,01 €/Mt, maksimiveloitus 1,50 €/päivä. Päivähintaan sisältyy 2,0 Gt dataa Pohjolassa, Baltiassa ja valikoiduissa EU-maissa (Espanja, Saksa, Kreikka, Italia, Ranska).

Netin käytön pienin laskutusyksikkö on 1 kilotavu (kt). 1 megatavu (Mt) = 1024 kt. Hinnaston mukaiset maksut veloitetaan asiakkaan liittymään ladatulta saldolta.

Liittymä on käytettävissä 12 kuukautta käyttöönotosta. Jos et lataa saldoa tai netinkäyttöä 6 kuukauteen, liittymä sulkeutuu.

Tarkista voimassaoloaika lähettämällä tekstiviesti EASY VOIMASSA numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Multimediaviestejä tai tiedonsiirtoa varten tarvitset puhelimeesi asetukset. Tarvittaessa tilaa asetukset tekstiviestillä. Lähetä viesti ASETUKSET numeroon 15400.

Voit ladata prepaid-liittymällesi lisää saldoa, nettipaketteja ja Telia Prepaid -paketteja (sis. puhetta, viestejä ja netin käyttöä). Edullisin lataus on 9,90 € (S-paketti tai 7 päivän nettipaketti).

Prepaid-liittymän lataamiseen onnistuu monella eri tavalla:

  • Minun Prepaid -palvelussa lataat ja hallinnoit liittymiäsi kätevästi kirjautuneena. Voit ladata käyttäjätiliisi liitettyjä liittymiä ilman huolta siitä, että numeron näppäilyvirheen vuoksi lataus menisi väärään liittymään.
  • Uudessa latauskanavassa voit tehdä latauksia ilman kirjautumista maksukortilla tai verkkopankkitunnuksilla (Aktia, Danske Bank, Nordea, Osuuspankit, Säästöpankit/Paikallisosuuspankit, Ålandsbanken).
  • Poistuva latauskanava on käytettävissä toistaiseksi.
  • Voit ladata liittymääsi myös Telia Prepaid -lataussovelluksella,
  • Voit ostaa latauslipukkeita R-kioskeilta ja muilta jälleenmyyjiltä.
Saldon tarkistaminen

Minun Prepaidiin kirjautumalla voit tarkistaa saldon ja tehdä lataukset kätevästi samalla kertaa.

Liittymällä jäljellä olevan saldon voit tarkistaa myös lähettämällä tekstiviestin PREPAID SALDO numeroon 15400. Viesti on maksuton.

Turvanumero on Telia Prepaid -liittymien ominaisuus, jonka avulla saldon loputtua voit soittaa tai lähettää viestejä kotimaassa kahteen ennaltamäärittelemääsi kotimaan matkapuhelinnumeroon maksutta. Turvanumeroihin voidaan yhteensä käyttää 3 min puheaikaa tai lähettää 3 kpl tekstiviestejä.

Turvanumeron asettaminen

Turvanumerot määritellään maksuttomalla tekstiviestillä. Voit asettaa turvanumerot lähettämällä numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID LISÄÄ TURVANUMEROT 040 XXX XXXX (välilyönti) 040 XXX XXXX

Turvanumeron tarkistaminen

Voit tarkistaa asettamasi turvanumerot lähettämällä numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID HAE TURVANUMEROT

Turvanumeron poistaminen

Mikäli haluat poistaa turvanumerot Telia Prepaid -liittymästäsi, voit lähettää numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID POISTA TURVANUMEROT

Ohjeet turvanumerosta

Voit tilata ohjeet niin Turvanumeron asettamisesta, tarkistamisesta kuin poistamisesta lähettämällä numeroon 15400 tekstiviestin: PREPAID OHJE TURVANUMEROT. Asetus-, haku- ja ohjetekstiviestit ovat aina maksuttomia.

Liittymän lisäpalvelut

Prepaid-liittymään ei voi tilata maksullisia (laskutettavia) lisäpalveluita.

Soitonsiirrot

Jotta soitonsiirrot toimivat, on liittymässä oltava puheaikaa jäljellä.

Palvelunumerot

Useimpiin palvelunumeroihin soitettaessa puheaikaa täytyy olla jäljellä vähintään 20 €. Näihin palvelunumeroihin voit kuitenkin soittaa tai lähettää tekstiviestejä, vaikka saldoa olisi vähemmän:

  • Numeropalvelut
  • Yritysnumerot (lähinnä valtionhallinnon numerot): 003582010-003582070, 00358294-00358295 -alkuiset numerot
  • 020 690 400 (kuluttaja-asiakaspalvelumme)
  • 0800- ja 116-alkuiset numerot (varattu ilmaispalveluille)
  • Palveluryhmän I eli yleishyödyllisten palveluiden numerot (kuluttajille suunnatuissa enintään 0,80 €/min tai 2 €/puhelu)
    • 0100- ja 010-alkuiset numerot 
    • 0200- ja 020-alkuiset numerot 
    • 0300- ja 030-alkuiset numerot 

Liittymällä ei voi soittaa maksupalvelulain mukaisiin 0606-, 0707- ja 0708-alkuisiin palvelunumeroihin. Tekstiviestien lähettäminen maksupalvelulain mukaisiin 169-, 177- ja 178-alkuisiin lyhytnumeroihin ei ole sallittu prepaid-liittymällä. Maksupalvelunumeroissa tarjotaan konkreettisia tuotteita, kuten autopesut, elintarvike- ja kahvilaostokset, pysäköinti sekä lehtitilaukset.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.