Liittymän omistajan muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.
Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:
Siirto vanhemmalta lapselle hänen tultuaan täysi-ikäiseksi
Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin.
Omistajan muutos ei aiheuta katkosta liittymän toimintaan ja puhelinnumero pysyy samana. Kun liittymä siirretään uudelle omistajalle, päivitetään samalla liittymän sopimus uuteen. Liittymällä olleet laskutuspalvelut (esim. suoraveloitus tai e-lasku) eivät siirry, vaan niistä on tehtävä uusi sopimus omistajan muutoksen jälkeen.
Omistajan muutoksesta peritään hinnaston mukainen kytkentämaksu.
Liittymän vastaanottaminen
Liittymän vastaanottaminen on helppoa. Tarvitset sitä varten:
Valitse Kuluttajalle, ja etene ohjeiden mukaan. Valitse tarpeisiisi sopiva liittymä valikoimasta, siihen lisäpalvelut ja tunnistautumisen jälkeen hyväksy siirto.
Valmista tuli, nyt olet liittymän uusi omistaja!
Liittymän vastaanottaminen onnistuu siirtokoodin saatuasi myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.
Kirjaudu nettiselaimella Minun Teliaan tai avaa Minun Telia -sovellus.
Avaa liittymän hallinnointisivu. Selaimella: Klikkaa luovutettavan liittymän kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia. Sovelluksessa: Paina luovutettavan liittymän kohdalta.
Valitse Omistussuhteen muutos ja etene ohjeiden mukaan.
Lähetämme luovutettavaan liittymään tekstiviestillä siirtokoodin, jolla uusi omistaja vastaanottaa liittymän. Omistajan muutos on valmis sitten, kun uusi omistaja on vastaanottanut liittymän.
Liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on itse verkkokaupassa tehtynä 0 € tai asiakaspalvelumme tekemänä hinnaston mukaisen palvelumaksun verran. Lisäksi peritään liittymän avausmaksu. Yritykselle liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on 6,99 € (alv 0 %) ja yritysliittymän avausmaksu.
Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.
Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
Chat
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.