Minun Prepaid -palvelun käyttö

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Minun Prepaidissa lataat ja hallinnoit helposti prepaid-liittymiäsi. Palvelu toimii nettiselaimella ja on mobiilioptimoitu, joten sen käyttö on mukavaa myös puhelimella.

Siirry Minun Prepaidiin

Minun Prepaidissa voit:

  • Liittää prepaid-liittymäsi Minun Prepaid -käyttäjätiliisi.
  • Ladata saldoa ja paketteja prepaid-liittymiisi.
  • Tarkastella prepaid-liittymiesi tietoja.

Prepaidin uusi latauskanava ja Minun Prepaid ovat toiminnallisuuksiltaan ja ulkoasultaan päivitettyjä versioita ja ne tulevat korvaamaan poistuvan latauskanavan. Suosittelemme Minun Prepaidin käyttöönottoa, jotta saat parhaan mahdollisen asiointikokemuksen. Minun Prepaidin käyttö kannattaa myös siksi, että siellä tiliisi liitettyjä liittymiä ladatessa ei ole riskiä, että näppäilisit liittymän numeron väärin, jolloin lataus menisi väärään liittymään.

Käyttääksesi Minun Prepaidia, tarvitset Minun Prepaid -käyttäjätilin. Tilin luomiseen tarvitset sähköpostiosoitteen. Kirjautumiset palveluun tehdään sähköpostiin saapuvalla kertakäyttöisellä koodilla, joten et tarvitse palvelun käyttöön uusia salasanoja.

Tarvitset oman käyttäjätilin Minun Prepaidiin, vaikka sinulla olisi jo ennestään käyttäjätunnus poistuvaan latauskanavaan. Poistuvalla latauskanavalla näkyvät liittymätiedot tulevat näkyviin Minun Prepaidiin, kun liität prepaid-liittymäsi Minun Prepaid -käyttäjätiliin. 

Näin luot Minun Prepaid -käyttäjätilin:

  1. Mene uuden latauskanavan sivulle.
  2. Paina kohdasta Luo tili.
  3. Syötä kenttään sähköpostiosoiteesi, tutustu käyttöehtoihin, hyväksy ne ja paina sitten Jatka.
  4. Saat sähköpostiisi kuusinumeroisen koodin. Syötä koodi sille varattuun kenttään vahvistaaksesi sähköpostiosoitteesi. Koodi on kertakäyttöinen, joten et tarvitse sitä enää tämän jälkeen.
  5. Paina Kirjaudu-painikkeesta.
  6. Seuraavaksi pääset liittämään liittymiä käyttäjätiliisi.

Kun sinulla on Minun Prepaid -käyttäjätili, voit kirjautua Minun Prepaidiin:

  1. Avaa Minun Prepaidin kirjautumissivu
  2. Kirjoita käyttäjätiliisi liitetty sähköpostiosoite sille varattuun kenttään ja paina Kirjaudu-painiketta.
  3. Saat sähköpostiisi kertakäyttöisen koodin. Syötä se kirjautumissivulla sille varattuun kenttään ja viimeistele kirjautuminen.

Kun olet kirjautuneena, voit liittää käyttäjätiliisi yhden tai useamman prepaid-liittymäsi. Jos et ole vielä lisännyt liittymiä ja olet käyttänyt poistuvaa latauskanavaa, voit tuoda kaikki numerosi sieltä Minun Prepaid -käyttäjätilillesi. Molempiin tilanteisiin löydät ohjeet alta.

Voit lisätä Minun Prepaid -käyttäjätiliisi enintään 50 liittymää.

Liittymän lisääminen Minun Prepaidiin

Käytä tätä vaihtoehtoa, jos et ole käyttänyt poistuvaa latauskanavaa ollenkaan tai vain yhdellä liittymällä:

  1. Kirjaudu Minun Prepaidiin
  2. Paina avautuvassa päänäkymässä Lisää numero -kohdasta.
  3. Syötä numero sille varattuun kenttään ja paina Lisää numero -nappia.
  4. Lisättävään liittymään lähtee tekstiviestitse vahvistus.

    Vinkki: Jos lisättävä liittymä on käytössä laitteessa jolla ei voi vastaanottaa tekstiviestejä, siirrä SIM-kortti puhelimeen, jotta voit tehdä vahvistuksen.
  5. Lähetä lisättävästä liittymästä viesti PREPAID TILI OK numeroon 15400 yhdistääksesi Telia Prepaid -liittymäsi Minun Prepaid -tiliin.
  6. Kun olet vahvistanut liittymän, sen lisääminen käyttäjätilillesi on valmis ja pääset katsomaan liittymän tietoja.
Liittymien tuominen poistuvasta latauskanavasta

Käytä tätä vaihtoehtoa, jos et ole vielä lisännyt liittymiä Minun Prepaidiin ja jos olet käyttänyt poistuvaa latauskanavaa ja haluat tuoda kaikki liittymäsi sieltä kerralla Minun Prepaid -käyttäjätilillesi.

Huom: Liittymien tuominen poistuvasta latauskanavasta on mahdollista 31.5.2025 asti.

  1. Kirjaudu Minun Prepaidiin.
  2. Valitse Tuo Prepaid Perheen numerot.
  3. Seuraa Minun Prepaidista ohjeita viimeistelläksesi numeroiden tuomisen.

Voit ladata liittymiä myös kirjautumatta latauskanavan kautta, mutta suosittelemme kirjautumista. Kun kirjaudut ja lataat käyttäjätiliisi liitettyä liittymää, ei ole riskiä että näppäilisit liittymän numeron väärin, vaan lataus kohdistuu varmasti omistamaasi numeroon.

  1. Kirjaudu Minun Prepaidiin
  2. Paina ladattavan liittymän kohdalla Lataa Prepaid-liittymääsi -painikkesta.
  3. Valitse haluamasi lataustuote ja paina sen kohdalla olevasta nuolesta.
  4. Maksa lataus verkkopankkimaksuna tai maksukortilla.

    Huom: Kun maksat verkkopankkimaksulla, pääset pankin valinnan jälkeen sivulle, jossa on Osuuspankin logo, sillä käytämme Osuuspankin maksunvälityspalvelua. Sivulla olevasta Jatka-painikkeesta pääset omaan pankkiisi.
  5. Saat latauksesta kuitin sähköpostiisi.
  1. Kirjaudu Minun Prepaidiin
  2. Valitse tarkasteltava liittymä ja paina sen kohdalla Liittymän lisätiedot nähdäksesi tarkempia tietoja liittymästä.
  3. Avautuvassa näkymässä voit ladata liittymääsi, tarkastella liittymän tietoja, vaihtaa sen nimeä tai poistaa liittymän Minun Prepaidista.
Liittymän tiedot

Liittymän tiedoista löydät seuraavat asiat:

  • Liittymä voimassaoloaika
  • Liittymätyyppi
  • Paketit ja niiden voimassaolot (esim. "Rajaton 5G XL-paketti 31 pv 4.10.2024 –4.11.2024")
  • Prepaid-saldo
  • Bonussaldo
  • Lataushistoria
  • Liittymän nimi
Liittymän nimeäminen

Voit nimetä liittymäsi niin, että ne on helppo tunnistaa (esim. käyttäjän nimi tai laitteen nimi, jossa liittymä on käytössä). Paina liittymän tiedoissa kohdasta Vaihda liittymän nimi, tee haluamasi muutokset ja tallenna.

Miksi latauskanava uudistui?

Uusi latauskanava ja Minun Prepaid tuovat mukanaan toivottuja ominaisuuksia, kuten esim.:

  • Voit hallinnoida kaikkia prepaid-liittymiäsi helpommin, sillä liittymien lataaminen ja saldojen seuraaminen tapahtuvat kätevästi samassa paikassa.
  • Sivusto on optimoitu myös mobiilikäyttöön, eli sitä on mukava käyttää puhelimellakin.
  • Voit liittää käyttäjätiliisi jopa 50 liittymää (ennen maksimi oli neljä). 
Täytyykö minun tallentaa maksukorttini tiedot?

Korttitietoja ei ole pakko tallentaa. Halutessasi voit korttimaksun yhteydessä valita päälle valinnan Tallenna seuraavaa maksuani varten, jolloin korttitietosi ovat esitäytettyinä käynnissä olevan kirjautumisen ajan.

Toimivatko toistuvat lataukset Minun Prepaidissa?

Toistaiseksi Minun Prepaidissa voi tehdä vain kertalatauksia. Toistuvat lataukset mahdollistuvat hieman myöhemmin.

Jos olet asettanut poistuvassa latauskanavassa liittymällesi toistuvan latauksen, se on edelleen voimassa, mutta enintään 16.1.2025 asti. Voit tarkastella ja tehdä muutoksia toistuvaan lataukseesi kirjautumalla poistuvaan latauskanavaan.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.