Soitonsiirto

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Soitonsiirto tarkoittaa saapuvien puhelujen ohjaamista toiseen matkapuhelimeen, vastaajaan tai kotipuhelimeen. Soitonsiirtoja on erilaisia, joista voit valita tarpeisiisi sopivimman:

  • Välitön soitonsiirto (puhelut siirtyvät suoraan toiseen numeroon)
  • Soitonsiirto, jos puhelimeen ei vastata (soitto siirtyy, jos puhelimeen ei vastata 30 sekunnissa)
  • Soitonsiirto, jos puhelinta ei tavoiteta (soitto siirtyy välittömästi, jos puhelimeen ei saada yhteyttä)
  • Soitonsiirto, jos puhelin on varattu (jos meneillään on jo puhelu, uusi puhelu ohjataan vastaajaan)

Tekstiviestejä ei voi siirtää puhelujen tapaan.

Puhelimen asetuksista

Voit ottaa soitonsiirron käyttöön puhelimesi asetuksista, jolloin siirto tulee heti voimaan.

  • iOS-puhelimet (iPhone): Avaa puhelimen asetukset ja etene polkua Puhelin > Soitonsiirto. Laita soitonsiirto päälle ja kirjoita puhelinnumero, johon siirto tehdään.
  • Android-puhelimet: Android-puhelimissa on mallikohtaisia eroja, mutta pääpiirteittäin soitonsiirto otetaan käyttöön näin: Avaa Puhelin-sovelluksen valikko (eli se, josta soitat puheluita) ja etene polkua Asetukset/Lisää asetuksia > Puhelut > Soitonsiirron asetukset. Valitse sitten, missä tilanteissa haluat käyttää soitonsiirtoa ja kirjoita puhelinnumero, johon siirto tehdään.
Minun Teliassa

Jos liittymässä on Telia 4G-puhe -palvelu, voit ottaa soitonsiirron käyttöön myös Minun Teliassa.

Kirjaudu

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Etsi Liittymäni ja palveluni -sivulta se puhelinliittymä, johon haluat soitonsiirron kytkeä ja paina sitten Hallinnoi tilausta.
  3. Valitse Lisäpalveluni-välilehti ja paina Telia 4G-puhe -otsikon vieressä Muokkaa-nappia.
  4. Syötä numero, johon puhelut siirretään. Valitse, mitkä soitonsiirrot haluat aktivoida ja tallenna muutokset painamalla kohdasta Lähetä tilaus.
  5. Soitonsiirto astuu heti voimaan.
Asiakaspalvelun kautta

Voit tilata soitonsiirron myös asiakaspalvelumme kautta, jolloin veloitamme palvelusta hinnaston mukaisesti.

Soitonsiirron poisto tapahtuu samassa paikassa, kuin sen käyttöönotto.

Puhelimen asetuksista
  • iOS-puhelimet: Avaa puhelimen asetukset ja etene polkua Puhelin > Soitonsiirto.
  • Android-puhelimet: Android-puhelimissa on mallikohtaisia eroja, mutta pääpiirteittäin soitonsiirto löytyy näin: Avaa Puhelin-sovellus (eli se, josta soitat puheluita) ja etene polkua  Asetukset/Lisää asetuksia > Puhelut > Soitonsiirron asetukset.
Minun Teliassa

Jos liittymässä on Telia 4G-puhe -palvelu, voit hallinnoida soitonsiirtoja Minun Teliassa.

Etsi kirjautumisen jälkeen Liittymäni ja palveluni -sivulta muokattava puhelinliittymä ja paina sen kohdalla Hallinnoi tilausta, jolloin liittymän sivu aukeaa. Valitse Lisäpalveluni-välilehti ja paina Telia 4G-puhe -otsikon vieressä Muokkaa-nappia tehdäksesi muutoksia.

Kirjaudu

Asiakaspalvelun kautta

Voit tilata soitonsiirron poiston myös asiakaspalvelumme kautta. Soitonsiirron poisto on maksuton palvelu.

Soitonsiirto Telian matkapuhelinliittymästä toiseen sekä minkä tahansa kotimaisen operaattorin lankaverkon liittymiin on maksutonta.

Jos teet soitonsiirron matkapuhelinliittymästämme toisen operaattorin matkapuhelinliittymään, on siirto maksullinen. Tällöin puhelun siirtäjä maksaa soitetusta puhelusta oman liittymänsä ja siirron vastaanottavan liittymän välisen puhelumaksun oman liittymätyyppinsä mukaisesti.

Jos puhelut käännetään lankapuhelimesta matkapuhelimeen, niin soittaja maksaa puhelun siihen lankapuhelimeen, johon hän on soittanut. Soitonsiirron tekijä maksaa lankapuhelinlaskullaan siirretystä matkapuhelusta saman verran, kuin kyseiseen numeroon suoraan soitettaessa.

Mobiililiittymistämme voi tehdä soitonsiirtoja Suomeen, Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan. Muihin maihin soitonsiirtoa ei voi tehdä.

Kun kytket soitonsiirron, muistathan lisätä puhelinnumeron eteen maatunnuksen ja ottaa suuntanumerosta ensimmäisen nollan pois. Suomen maatunnus on +358. Voit myös halutessasi purkaa soitonsiirrot ulkomailta käsin.

Soitonsiirto Suomesta ulkomaille 

Jos teet soitonsiirron Suomesta ulkomaille, maksaa soittaja puhelun siihen numeroon, johon hän on alun perin soittanut. Soitonsiirron tekijä maksaa siirretystä puhelusta saman verran kuin soitonsiirron kohdenumeroon suoraan soittaessa.

Soitonsiirto ulkomailta Suomeen

Jos siirrät puhelun välittömällä soitonsiirrolla meiltä hankitusta mobiililiittymästä toiseen tai lankapuhelimeen, on siirto maksuton. Siirto meiltä hankitusta liittymästä Suomeen muun operaattorin liittymään on maksullinen.

Jos olet valinnut välillisen soitonsiirron (siirto kun puhelimeen ei vastata, puhelinta ei tavoiteta tai se on varattu), veloitetaan soitonsiirrosta vastaanottomaksu sekä kyseisen operaattorin puhelumaksu Suomeen.

Soitonsiirto ulkomailta ulkomaille

Jos siirrät puhelun välittömällä soitonsiirrolla, veloitetaan sinulta ulkomaanpuheluhinta siihen maahan, johon puhelu siirtyy.

Jos olet valinnut välillisen soitonsiirron (siirto kun puhelimeen ei vastata, puhelinta ei tavoiteta tai se on varattu), veloitetaan soitonsiirrosta vastaanottomaksu sekä kyseisen operaattorin puhelumaksu numeroon, johon puhelu siirtyy.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Telia Kamu -palvelu

Telia Perhe -palvelu

Saldopalvelut

Työ- ja kotipuheluiden erittely

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.