Ennen siirtoa
Numeronsiirto ei onnistu esimerkiksi näissä tilanteissa:
- liittymä on irtisanottu.
- sopimusta tehdessä on jätetty ilmoittamatta, että vanha sopimus on määräaikainen.
- siirtoa yritetään tehdä muun kuin liittymäsopimuksen tehneen henkilön tiedoilla.
Tällöin numeronsiirto peruuntuu ja saat siitä tekstiviestillä ilmoituksen. Viestissä pyydetään ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Ennen yhteydenottoa on hyvä selvittää nämä asiat:
- Onko liittymällä voimassa määräaikainen sopimus? Jos on, niin mihin asti.
- Oletko alkuperäisen sopimuksen allekirjoittanut henkilö? Jos et, selvitä kuka on. Tarvittaessa liittymälle voi tehdä omistajan muutoksen.
- Onko liittymä irtisanottu? Jos on, otathan yhteyttä vanhaan operaattoriisi numeron avaamiseksi uudelleen, jonka jälkeen numeronsiirron voi tehdä.
Liittymiemme määräaikaisen sopimuskauden voit tarkistaa Minun Teliasta.
Jos et saa siirtoon liittyviä tekstiviestejä tai sama viesti saapuu sinulle useaan kertaan, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Jos numerosi on siirtymässä tai siirretty pois meiltä ilman lupaasi, otathan pian yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme korjata asian entiselleen.
Siirron aikana
Siirtohetkeen kuuluu tekninen katkos, joka kestää enintään 10 minuuttia ja jonka aikana uusi ja vanha SIM-kortti eivät kumpikaan toimi. Katkos johtuu siitä, että operaattorit tekevät liittymien kytkennät hieman eri aikaan.
Tee uuden SIM-kortin käyttöönotto saamiesi ohjeiden mukaan. Siirtohetken jälkeen kytke puhelimeen virta päälle ja kokeile löytääkö laite Telian verkon. Jos verkkoa ei löydy, sammuta puhelin, käynnistä se 5–10 minuutin päästä ja kokeile uudelleen. Jos ongelma ei ratkea, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Siirron jälkeen
Uuden liittymän ensimmäinen laskutuskausi voi olla poikkeava (enintään 2 kk). Normaali laskutuskauden pituus on 1 kuukausi. Voit tarkistaa laskutusaikataulun sekä liittymäsi palvelut ja saldon Minun Teliasta. Huomioithan, että siellä et näe esimerkiksi mahdollisia kampanjaetuja.
Mikäli liittymässäsi oli toisella operaattorilla voimassaoleva määräaikainen sopimus, saattaa vanha operaattorisi laskuttaa määräaikaiseen sopimukseen liittyvät kuukausimaksut sopimuskauden loppuun asti.