Puheajan lataaminen ja latauslipuke

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Latauslipuke sopii kaikkiin puhelinliittymiimme ja prepaid-liittymiimme ja sillä voit antaa puheaikaa myös lahjaksi.

Voit ladata liittymääsi seuraavasti:

  • Netissä osoitteessa telia.fi/lataa (10 €, 20 €, 30 €, 40 € tai 50 €)
  • Suoralataa tai osta tulostettu latauslipuke R-kioskilta (10 €, 15 €, 20 €, 30 € tai 50 €)
  • Osta painettu latauslipuke hyvin varustetuista kioskeista (20 €. Aktivointimaksu 1 €, ei koske Easy-liittymää.)

Lataus on tehtävä siitä liittymästä, johon puheaika halutaan. Latauslipukkeella liittymälle ladattu puheaika on voimassa 12 kk ajan latauksesta. Käyttämättä jäänyttä puheaikaa ei hyvitetä.

Latauslipukkeella voi maksaa myös laskutettavan liittymän kytkentä-, kuukausi- ja muutosmaksuja. Latauslipuketta ei voi käyttää puhelumaksun siirron yhteydessä.

Latauslipuke on kertakäyttöinen.

Suoralataus R-kioskilta
  1. Ilmoita myyjälle liittymänumero, johon haluat latauksen.
  2. Valitse haluamasi summa ja maksa se myyjälle. Saat kuitin latauksestasi.
  3. Myyjä lataa valitsemasi summan puolestasi liittymälle. Lataus on käytössäsi n. 5 min kuluttua.
Tulostettu latauslipuke
  1. Valitse haluamasi summa ja maksa se myyjälle.
  2. Saat myyjältä tulosteen, jossa on lipukenumero ja käyttöohjeet. Voit ladata esim. tekstiviestillä.
  3. Tee lataus siitä liittymästä, johon haluat latauksen. Huomioithan, että lataus on tehtävä 1 kk kuluessa ostohetkestä.
Painettu latauslipuke
  1. Raaputa numerosarja esiin latauslipukkeen raaputuspinnan alta.
  2. Lähetä tekstiviesti LATAA X (X = numerosarja) numeroon 15400 (0 €).

Telian Prepaid -liittymässä lataamasi puheaika on käytössäsi heti, muissa puhelinliittymissämme vuorokauden kuluessa.

Voit maksaa laskutettavan puhelinliittymän kuluja ennakkoon latauslipukkeella. Tekemäsi lataus on käytössäsi vuorokauden kuluessa latauksesta. Hyvitys vähentää puhelinlaskua ja koskee myös kytkentä- ja kuukausimaksuja, mutta ei jo erääntyneitä laskuja. Jos liittymässäsi on Saldosopimus, latauslipukehyvitys koskee vain liikennemaksuja. Jos latauslipukkeella ladattua hyvitystä jää käyttämättä, käyttämätön osuus hyvityksestä siirtyy aina seuraavalle laskulle, kunnes se on kokonaisuudessaan käytetty.

Jos käytössäsi on Saldosopimus ja saldoraja on tullut täyteen, voit väliaikaisesti nostaa rajaa Latauslipukkeella. Rajaa nostetaan lataamasi summan verran, jonka voit käyttää ennen kuin esto aktivoituu tai laskutuskausi vaihtuu. Käyttämättä jäänyt Latauslipuke-hyvitys siirtyy seuraavalle laskulle, kunnes se on kokonaisuudessaan käytetty. Jos liittymäsi irtisanotaan, käyttämättä jäänyttä Latauslipuke-hyvitystä ei jälkeenpäin hyvitetä.

Jos käytössäsi on prepaid-liittymä, latauslipukkeella lataamasi saldo on heti käytössä. Jokainen tekemäsi lataus jatkaa prepaid-liittymän voimassaoloaikaa 12 kuukautta. Huomioithan, ettei jäljellä jäänyttä puheaikaa hyvitetä voimassaolon päätyttyä.

Jos olet yrittänyt latausta useamman kerran (esim. näppäiltyäsi lipukkeen numeron virheellisesti), eikä lataus enää onnistu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Verkkolatauksessa palaa takaisin Latauslipukkeen sivulle paluulinkillä pankkisi hyväksyttyä maksun. Linkin nimi vaihtelee pankeittain. Jos et palaa maksutapahtuman jälkeen Latauslipukkeen sivulle paluulinkillä, maksutieto siirtyy Telialle viiveellä, eikä latausta suoriteta heti.

R-kioskilla väärälle liittymänumerolle mennyt lataus voidaan peruuttaa 5 minuutin kuluessa latauksesta.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.