Internet-asetukset laitteille

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille Näytä yritysasiakkaiden ohje

Jotta puhelimesi tai muun mobiiliyhteyttä käyttävän laitteen kuten valvontakameran netti toimii, on laitteessa oltava oikeat internet-asetukset. Useimmiten uudemmat laitteet osaavat hakea automaattisesti oikeat asetukset.

Jos puhelimesi netti ei toimi ollenkaan tai on todella hidas, tarkistathan ensin nämä asiat:

  • Jos netti ei toimi ollenkaan, tarkista laitteen asetuksista, onko yhteys päällä.
  • Kokeile käynnistää puhelin uudelleen. Tämä auttaa moniin toimintahäiriöihin.
  • Käytätkö wifiä? Varmista onko ongelma wifi-yhteydessä vai mobiililiittymän yhteydessä.
  • Ilmeneekö ongelma vain sisätiloissa? Tutustu sisätilojen kuuluvuusongelmien ratkaisuun.

Jos yllä mainituista keinoista ei ollut apua, kokeile tilata internet-asetukset puhelimeesi. Alta löydät ohjeet myös internet-asetusten tekemiseen muille laitteille.

Normaalisti uudemmat älypuhelimet hakevat internet-asetukset (ns. palveluasetukset) automaattisesti. Jos puhelimesi netti ei toimi, tilaa automaattiset asetukset lähettämällä tekstiviesti ASETUKSET numeroon 15400 (0 €).

Käytä tätä keinoa, kun tarvitset oikeat internet-asetukset esimerkiksi valvontakameraan tai riistakameraan. Voit kirjoittaa alla olevan tiedon laitteesi asetuksiin. Olethan kuitenkin varovainen, sillä väärillä tiedoilla ongelma voi pahentua. Apua asetusten kanssa ja laitteen käytössä tarjoaa Telia Helppi.

Internet-asetukset
  • APN: internet

Jos näppäilit internet-asetukset väärin tai laite ei enää toimi ollenkaan, kannattaa kokeilla verkkoasetusten palauttamista.

  • Iphone-puhelimet: Seuraa polkua Asetukset > Yleiset > Siirrä tai nollaa > Nollaa > Nollaa verkkoasetukset. Tämän jälkeen puhelin sammuttaa itsensä ja käynnistyy uudelleen, jolloin laite pyrkii hakemaan oikeat internet-asetukset.
  • Android-puhelimet: Seuraa polkua Asetukset > Yhteydet > Matkapuhelinverkot > Yhteyspisteiden nimet > Paina valikosta eli kolmesta pisteestä ruudun oikeassa yläkulmassa > Palauta oletukset > Nollaa. Tämän jälkeen sammuta puhelimesta virrat ja käynnistä se uudelleen, jolloin laite pyrkii hakemaan oikeat internet-asetukset.
  • Muut laitteet: Katso ohjeet verkkoasetusten palauttamiseen laitteesi käyttöoppaasta.
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

MMS-viestit eli multimediaviestit

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.