Maksoitko laskun esimerkiksi väärällä viitenumerolla tai väärälle tilinumerolle? Mikäli olet tehnyt maksusuorituksen väärillä maksutiedoilla, katso alla olevat toimintaohjeet ja ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Maksoin laskun väärillä tiedoilla, kuinka toimin?
Laskujesi tietoja pääset tarvittaessa tarkastelemaan laskuarkistosta.
Käytin väärää viitenumeroa
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka voi kohdistaa suorituksen oikealle viitenumerolle. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:
- Mille tilille lasku on maksettu
- Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
- Käytetty viitenumero
- Summa
- Päivämäärä
Käytin aiemman laskun viitenumeroa
Maksusi kohdistuu automaattisesti avoinna olevaan laskuusi.
Maksoin väärän summan
Jos maksoit liian vähän, maksa vain jäljellä oleva määrä samalla viitenumerolla. Jos maksoit liikaa, hyvitetään ylimääräinen maksu automaattisesti seuraavalla laskullasi.
Käytin väärää tilinumeroa
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:
- Mille tilille lasku on maksettu
- Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
- Käytetty viitenumero
- Summa
- Päivämäärä
Maksoin laskun kahteen kertaan
Jos maksoit saman laskun kahteen kertaan, hyvitetään ylimääräinen maksu automaattisesti seuraavalla laskullasi.
Käytin useaa väärää maksutietoa
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa selvittämään maksun kohdistamisen. Pidäthän valmiina esillä seuraavat tiedot:
- Mille tilille lasku on maksettu
- Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
- Käytetty viitenumero
- Summa
- Päivämäärä
Käytin väärää viitenumeroa
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka voi kohdistaa suorituksen oikealle viitenumerolle. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:
- Mille tilille lasku on maksettu
- Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
- Käytetty viitenumero
- Summa
- Päivämäärä
Maksoin väärän summan
Näet laskultasi kuukausittain maksettavan vähimmäiskuukausierän. Jos maksoit enemmän, ylimääräinen osuus vähentää automaattisesti luottosi kokonaissummaa. Maksua ei siis hyvitetä seuraavalla laskullasi. Jos maksamasi summa on pienempi kuin vähimmäiskuukausierä, maksa jäljellä oleva määrä ennen eräpäivää.
Käytin väärää tilinumeroa
Jos maksoit liittymien ja palveluiden laskutustilille FI33 8000 1601 0166 95 ja muuten maksutiedot täsmäävät, maksusuoritus siirtyy automaattisesti Telia Rahoituksen luottotilillesi. Suorituksen siirtymisessä on muutaman päivän viive. Jos kyseessä on jokin muu tilinumero, asiakaspalveluumme auttaa asian ratkaisemisessa.
Maksoin laskun kahteen kertaan
Jos maksoit saman laskun kahteen kertaan, ylimääräinen maksu kohdistuu automaattisesti luottotilillesi. Maksua ei hyvitetä seuraavalla laskullasi, vaan se vähentää automaattisesti luottosi kokonaissummaa.
Käytin useaa väärää maksutietoa
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:
- Mille tilille lasku on maksettu
- Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
- Käytetty viitenumero
- Summa
- Päivämäärä
Maksamasi laskun summa on voinut palautua tilillesi, jos olet maksanut laskun jollekin vanhalle tilillemme.
Vaihdoimme tilinumeroitamme 2017–2019 ja nyt viimeisetkin vanhat tilinumerot ovat poistuneet käytöstä. Jos olet maksanut laskun jollekin vanhalle tilillemme, palautetaan maksamasi summa sinulle takaisin automaattisesti noin viikon kuluessa maksusta. Voit tarkistaa voimassa olevat tilinumeromme asiakastuen ohjeesta tai suoraan laskulta. Muistathan päivittää mahdolliset vanhat maksupohjat verkkopankissasi.
Etkö vielä löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.
020 690 400
(mpm/pvm, myös jonotusajalta)
Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat
Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.
Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.
Chat
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
Telia somessa
Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
Telia Facebookissa
Telia X:ssä
Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.
Yhteisöön