Voit seurata tilauksesi etenemistä kätevästi tilauksen seurannalla. Saat sähköpostitse tilausvahvistuksen mukana koodin, jolla voit seurata tilausta jo ennen kuin se on valitsemasi toimituskumppanin seurantatunnuksen piirissä. Kun tilauksesi on lähtenyt matkaan, saat sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä ilmoituksen siitä. Toimituskumppanimme seurantatunnuksen avulla voit seurata lähetyksen kulkua heidän verkkosivuillaan.
Alta löydät myös tilaukseen ja toimitukseen liittyviä usein kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen.
Onko asiointi Telian verkkokaupassa turvallista?
Tilaaminen on turvallista, koska varmistamme henkilöllisyytesi mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla. Tunnistautumistavan voit valita itse. Teemme yhteistyötä suurimpien suomalaisten pankkien kanssa: Aktia, OP, Nordea, Tapiola, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken ja S-Pankki.
Mitä maksutapoja verkkokaupassa on?
Verkkokaupassamme tehdyt tilaukset ja mahdolliset toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä e-maksulla. Voit hankkia laitteen myös Telia Rahoituksella.
Miten tilaus toimitetaan? Kauanko toimitusaika on?
Voit tilata tuotteita Postin, PostNordin tai Woltin toimittamana. Voit myös valita noudon Telia Kaupasta, jos valitsemiasi tuotteita on myymälän varastossa.
Tilauksesi toimitetaan valintasi mukaan kotiovelle tai toimituskumppaniemme noutopisteisiin. Arvion toimitusajasta näet toimitustapaa valittaessa sekä tilausvahvistuksesta. Mobiililiittymät toimitetaan aina kirjepostina, jonka toimitusaika on normaalisti 3–4 arkipäivää.
Posti toimittaa mobiililiittymät kirjepostina ja toimittaa lisäksi paketteja pakettiautomaatteihin, noutopisteisiin sekä kotiinkuljetuksena. Kotiinkuljetukset tapahtuvat arkisin (ma–pe) ja Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan.
Postnord toimittaa paketteja pakettiautomaatteihin sekä noutopisteisiin.
Wolt toimittaa tunnin pikatoimituksia kaikkina viikonpäivinä. Pikatoimituksien saatavuus riippuu Telia Kaupan varastosaatavuudesta, etäisyydestäsi lähimpään Telia Kauppaan sekä kyseisen kaupan aukioloajoista
Jos valitsit noudon Telia Kaupasta, saat meiltä tekstiviestin, kun tilaus on noudettavissa.
Minne tilauksia toimitetaan?
Toimitamme verkkokauppamme tilauksia Suomeen (myös Ahvenanmaa) toimituskumppaniemme noutopisteisiin, automaatteihin sekä kotiintoimituksella.
Mistä löydän tilaukseni tilausnumeron?
Jos haluat seurata tilauksesi etenemistä tilauksen seurannassa tai sinun tarvitsee palauttaa tuote, tarvitset tilausnumeron. Lähettämämme tilausseurannan linkki sisältää automaattisesti tilausnumeron. Löydät tilausnumeron myös sähköpostiin saapuneesta tilausvahvistuksesta. Tilausnumero on myös lähetyksen mukana tulevassa lähetteessä, jossa se on yleensä Viite, Viitteenne tai Tilaajan viite -nimisessä kohdassa.
Miten allekirjoitan liittymäsopimuksen?
Verkkokaupassa liittymäsopimuksen allekirjoittamiseen tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen, jolla henkilöllisyytesi varmennetaan. Verkkopankkitunnusten käyttäminen henkilöllisyyden varmennukseen on maksutonta ja yhtä turvallista kuin nettipankissa asiointi.
Verkkopankkitunnusten on oltava tilaajan omalla nimellä. Meillä käyvät Nordean, Osuuspankin, Danske Bankin, Säästö-/Paikallisosuuspankin, Handelsbankenin, Tapiolan, Ålandsbankenin tai S-Pankin verkkopankkitunnukset.
Miten voin muuttaa tilaustani?
Kun verkkokauppatilauksessa on edetty Kiitos tilauksesta -sivulle, tilausta ei voi enää muuttaa, sillä se menee välittömästi toimitukseen. Poikkeuksena ovat tilaukset, jotka sisältävät myöhemmin toimitettavia tuotteita (ennakkotilaus tai jälkitoimitus), joita ei vielä ole ehditty keräillä varastolla. Tällaisia tilauksia voit tarvittaessa perua tilauksen seurantasivulla.
Laitteen sekä liittymän muodostaman paketin tilausta voit muuttaa ottamalla pikaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme.
Kun mobiili- tai laajakaistaliittymä on toimitettu, voit muokata liittymän palveluja Minun Teliassa.
Laitteiden takuuaika ilmoitetaan tuotetietojen yhteydessä. Useimmilla laitteilla takuu on 24 kuukautta. Jos laitteessa ilmenee takuun piiriin kuuluva vika, otathan yhteyttä laitteen valmistajaan.
Miten vien erimielisyyden kuluttajariitalautakuntaan?
Pyrimme aina ratkaisemaan kiistat rakentavasti yhdessä asiakkaidemme kanssa. Jos sinun ja Telian väliseen erimielisyyteen ei kuitenkaan löydy yhteistä ratkaisua, voit viedä asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (kuluttajariita.fi).
Ennen kuluttajariitalautakuntaa sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta).
Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.
Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
Chat
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.