Tilatun liittymän tai palvelun peruutus

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Verkkokaupan ja itsepalvelukanavien kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän peruuttamisoikeus, ellei toisin mainita. Tämä ohje koskee liittymän tai palvelun tilauksen peruutusta.

Jos etsit ohjeita laitteen tai muun tuotteen palauttamiseen, tutustu tuotteen palautusohjeisiin

Liittymän tai palvelun tilauksen peruuttaminen onnistuu näppärästi sähköisellä peruutuslomakkeella.

Jos 14 päivän peruuttamisoikeus on jo mennyt umpeen, tutustu irtisanomisohjeisiin:

Sinulla on oikeus peruuttaa sopimus syytä ilmoittamatta 14 päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruutusajan päättymistä.

Peruutuspäätöksen lisäksi sinun on ilmoitettava nämä tiedot:

  • mitä liittymää tai palvelua ilmoitus koskee
  • nimesi
  • henkilötunnuksesi
  • osoitteesi
  • puhelinnumerosi
  • sähköpostiosoitteesi (ei pakollinen)

Ilmoita sopimuksen peruuttamisesta meille yksiselitteisellä tavalla, kuten peruutusilmoituksen nettilomakkeella, kirjeellä tai puhelimitse. Kirjeen pohjana voit käyttää tilauksen liitteenä saamaasi peruuttamislomaketta (PDF). Jos teet ilmoituksen nettilomakkeella tai kirjeitse, kuittaamme sinulle ilmoituksen vastaanotetuksi mahdollisimman pian esim. sähköpostitse.

Jos lähetät peruuttamislomakkeen postitse, toimita se osoitteeseen:

Telia Finland Oyj
 PL 0400
 65101 Vaasa

Jos palvelu on pyynnöstäsi otettu käyttöön ennen perumisajan päättymistä, peritään käytetystä palvelusta kohtuullinen korvaus.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.