Tuotteen palauttaminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Verkkokaupan ja itsepalvelukanavien kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän palautusoikeus, ellei toisin mainita. Tämä ohje koskee laitteiden ja muiden tuotteiden palauttamista.

Tästä ohjeesta löydät tietoa pelkän tuotteen palauttamiseen sekä tilanteisiin, jossa laite on osa liittymää tai palvelua (esim. laajakaistan kanssa tilattu reititin tai Telia Play -boksi).

Jos teet tuotepalautuksen, palautamme sinulle kaikki siitä saamamme maksut, myös toimituskulut (paitsi lisäkulut, jos olet valinnut jonkin muun kuin edullisimman vakiotoimitustavan) viimeistään 14 päivän kuluttua palautuksen saatuamme. Teemme palautuksen samalla maksutavalla, jota käytit tuotetta ostaessasi, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Maksusuoritus palautetaan niin, että sinulle ei aiheudu siitä kustannuksia.

Jos olet ostanut laitteen tai muun tuotteen sellaisenaan eli se ei liity liittymä- tai palvelutilaukseen, katso tästä palautusohjeet. Vastaamme tuotteiden palauttamiskustannuksista.

  1. Mene osoitteeseen telia.fi/laitepalautus.
    Avaa laitepalautus-sivu
  2. Syötä tilausnumerosi ja etene täyttämään palautuslomaketta. 
  3. Kun lomake on täytetty loppuun, sivusto tarjoaa sinulle tulostettavaksi osoitekortin, jossa on valmiiksi kaikki tarvitut tiedot. Jos käytössäsi ei ole tulostinta, saat sähköpostiisi myös Postin Helposti-koodin, jonka avulla lähettäminen onnistuu.
  4. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäispakkaukseen ja kiinnitä paketin päälle tulostamasi osoitekortti tai käytä saamaasi Postin Helposti-koodi.
  5. Vie paketti Postiin kuluttajansuojalain mukaisesti viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet täyttänyt palautuslomakkeen.
  6. Palautuksen käsittelyaika on noin 2–3 viikkoa ja saat käsittelyn valmistuttua sähköpostitse ilmoituksen.

Tämä ohje käsittelee tilannetta, jossa olet tilannut liittymän tai palvelun johon kuuluu laite, ja haluat palauttaa laitteen sekä peruuttaa siihen liittyvän liittymä- tai palvelutilauksesi (esim. laajakaistan kanssa tilattu reititin tai Telia Play -boksi tai Smart Wifin laajentimet). Vastaamme tavaroiden palauttamiskustannuksista.

  1. Peruuta ensin liittymän/palvelun tilaus täyttämällä sähköinen peruutuslomake tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Lue lisää tilauksen peruuttamisesta
  2. Laite on vietävä Postiin kuluttajansuojalain mukaisesti viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet täyttänyt peruutuslomakkeen. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake ja pakkaa se laitteen kanssa huolellisesti alkuperäispakkaukseen.

    Jos palautuslomake ei ole enää tallessa, kopioi ja täytä nämä tiedot paperille ja palauta ne laitteen mukana:
     
    Palauttajan tiedot:
    Asiakkaan nimi ja yhteyspuhelinnumero:
    Laitteen IMEI/sarjanumero:
    Tilinumerosi IBAN-muodossa (IBAN on 18 merkkiä pitkä ja alkaa maatunnuksella FI, esim. Telian tilinumero FI85 5000 0120 0088 25):
    Tilausnumero:
     
    Maksuton asiakaspalautusosoite on:
    Posti, E-varasto
    Sopimustunnus 619604
    Satamatie 37
    37800 Akaa
  3. Vie paketti Postiin ja kerro asiakaspalvelijalle palautusosoitteen yhteydessä oleva sopimustunnus. Sen avulla paketti palautuu oikeaan paikkaan.
  4. Palautuksen käsittelyaika on 2–3 viikkoa. Jos saat sillä välin muita tilaukseesi liittyviä tilausvahvistuksia, sinun ei tarvitse reagoida niihin. Tilaamasi palvelut poistetaan palautuksen käsittelyn yhteydessä ja aiheettomat maksut hyvitetään laskultasi automaattisesti.

Voit avata saamasi paketin, tutustua sen sisältöön ja tarkastaa laitteen ominaisuudet ja toimivuuden.

Asiakkaanamme olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka johtuu muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Jos esimerkiksi otat laitteen käyttöön, asennat siihen sovelluksia ja päätät sitten palauttaa laitteen 14 päivän palautusoikeuden puitteissa, on mahdollista että perimme sinulta laitteen arvon alentumisen johdosta 30 % laitteen myyntihinnasta. Jos tuote on palautettaessa myyntikelvoton, veloitamme tuotteen koko myyntihinnan.

Laitteen käyttöönotosta johtuva mahdollinen arvon alentuminen tai myyntikelvottoman laitteen arvo laskutetaan jälkikäteen, kun palautus on käsitelty.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.