Reklamaation tekeminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Pyrimme aina tekemään parhaamme, mutta toisinaan meillekin sattuu virheitä. Jos et syystä tai toisesta ole tyytyväinen esimerkiksi saamaasi laskuun, palveluun tai tuotteeseen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voit jättää meille reklamaation haluamasi kanavan kautta; soittamalla, Minun Teliaan kirjautuneena chatissa, Telia Kaupassa tai yhteydenottolomakkeella. Asiakaspalvelijamme saavat tutkittua ja ratkaistua useimmat pulmat nopeasti. Toisinaan valituksen selvittäminen saattaa vaatia enemmän aikaa.

Alta löydät tarkemmat ohjeet reklamaation tekemiseen.

Reklamaatio puhelimitse, netissä tai Telia Kaupassa
  1. Ota yhteyttä valitsemasi asiakaspalvelukanavan kautta.

    Vastaanotamme reklamaatioita puhelimitse, Minun Teliaan kirjautuneena chatissa, Telia Kaupoissa sekä yhteydenottolomakkeella.

    Katso yhteystiedot
  2. Asiakaspalvelija perehtyy asiaasi.

    Asiakaspalvelija perehtyy asiaasi ja siihen liittyviin toimintaohjeisiimme sekä käyttää tarvittaessa apunaan muiden asiantuntijoidemme ammattitaitoa.

    Kun tilanne on selvillä, asiakaspalvelija kertoo, miten voimme ratkaista asian ja perustelee päätöksensä. Hän korjaa mahdolliset virheet kuntoon linjauksiemme mukaisesti ja kirjaa sovitut asiat järjestelmiimme. 

    Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi. Kirjautuneena chat-asiakaspalvelumme kanssa käydyt keskustelut tallentuvat automaattisesti Minun Telian Laskut ja viestit -osioon.
  3. Tarvittaessa asiasi ohjataan erityisasiantuntijalle

    Asiasi voi edetä asiakaspalvelijalta erityisasiantuntijan käsiteltäväksi, jos asia on monimutkainen, laaja tai muuten haastava.
Reklamaatio postitse

Suosittelemme ensisijaisesti reklamaation tekemiseen muita kanavia, koska ne ovat perinteistä kirjepostia nopeampia. Voit kuitenkin halutessasi lähettää reklamaation postitse. Kun olemme vastaanottaneet kirjeesi, otamme yhteyttä varmistaaksemme kirjeen lähettäjän henkilöllisyyden.

Sisällytä kirjeeseen:

  • Nimesi ja yhteystietosi (osoite, puhelinnumero, sähköposti)
  • Asiakasnumerosi
  • Mahdollisimman tarkka kuvaus tilanteesta (mitä on tapahtunut, milloin, mikä meni vikaan ja millaista ratkaisua toivot)
  • Jos asiaan liittyy kuitteja, liitäthän mukaan kopiot niistä.

Lähetä kirje osoitteeseen:

Reklamaatiot
Telia Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400, 65101 VAASA

Onko sinulla kehitysidea tai palaute esimerkiksi nettisivuihimme, Minun Teliaan, chattiin tai asiakaspalveluun liittyen? Kuulemme siitä mielellämme lisää.

Huom: Käytämme palautteita toimintamme kehittämiseen, mutta palautelomakkeen kautta ei tavoita asiakaspalvelijaa.

Asiakaspalautteisiin

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.