Maksuajan hakeminen ja eräpäivän siirto

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Voit tarvittaessa hakea maksuaikaa laskullesi. Maksuajan hakeminen tarkoittaa käytännössä maksusopimuksen tekemistä.

Maksuajan hakeminen onnistuu helposti itse Minun Teliasta, jos laskun eräpäivä ei ole vielä mennyt. Kaapeli-tv:n laskuille sekä laskuille, joiden eräpäivä on jo mennyt, voit tiedustella maksuaikaa ainoastaan asiakaspalvelustamme.

Huomioithan, ettei maksuaikaa voida myöntää esimerkiksi ensimmäiselle laskulle eikä silloin, jos aiempia laskuja on maksamatta tai perinnässä. Telia Rahoituksen laskuille ei voi hakea lisää maksuaikaa lainkaan.

Hinnasto
Kirjautuneena Minun Teliaan 5,06 €/maksusopimus
(sis. alv)
Asiakaspalvelun kautta 10,12 €/maksusopimus
(sis. alv)

Vinkki! Tutustu maksumuistutuspalveluun, joka muistuttaa sinua maksamatta jääneistä laskuista. Maksumuistutuspalvelun käyttö on maksutonta.

Hae maksuaikaa

  1. Kirjaudu Minun Teliaan
  2. Klikkaa Laskut ja valitse lasku, jolle haluat maksuaikaa klikkaamalla Maksupäivän siirto.
  3. Seuraa palvelun antamia ohjeita.
  4. Muista lopuksi hyväksyä maksusopimus.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Laskutuskauden pysyvän muutoksen voit tehdä asiakaspalvelumme kautta ja veloitamme palvelusta 10,12 € suuruisen muutosmaksun. Valittavissa olevat eräpäivät voit halutessasi katsoa valmiiksi Laskutuskaudet ja laskutusrajat -ohjeesta.

Aiemmin tehdyn maksusopimuksen tiedot löytyvät Laskuarkistosta.

  1. Klikkaa sen laskun numeroa, jolle maksusopimus on tehty.
  2. Valitse Lisää maksuaikaa.
  3. Avautuvalla sivulla näet laskun numeron, summan ja uuden maksupäivän.

Jos haluat tehdä muutoksia jo olemassa olevaan maksusopimukseen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

  • Sopimus on sitova ja se astuu voimaan hyväksyessäsi sopimuksen.
  • Sopimuksen mitätöinti/muokkaaminen edellyttää kontaktin asiakaspalveluun. Tekstiviesti tai sähköpostiviesti on lisäpalvelu, sopimus on sitova ilman muistutusta.
  • Laskuttaja on Telia Finland Oyj tai sen kanssa samaan konserniin kuuluva yhtiö. Laskuttajalla on oikeus hyväksyä tai hylätä asiakkaan maksusopimus harkintansa mukaan. Maksuaikaa ei voida myöntää mm. jos kyseessä on ensimmäinen lasku tai asiakkaalla on liian vanhoja muita avoimia laskuja.
  • Lasku on maksettava sovittuna maksupäivänä. Erillistä maksukehotusta ei asiakkaalle toimiteta. Mikäli asiakas laiminlyö maksun suorittamisen, palveluntarjoajalla on oikeus sulkea liittymä ja ryhtyä palvelun yleisten toimitusehtojen mukaisiin toimenpiteisiin.
  • Laskun eräpäivästä lukien maksamattomasta osuudesta veloitetaan korkolain mukainen viivästyskorko siihen saakka, kunnes laskun viimeinen erä maksetaan. Viivästyskorko veloitetaan seuraavalla laskulla.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.