Laskutuskaudet ja laskutusrajat

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Laskutuskaudet ja laskutusrajat ovat erilaisia eri tuotteilla ja palveluilla. Ensimmäisen laskun laskutuskausi voi olla normaalia lyhyempi tai pidempi riippuen palvelun avauspäivästä. Katso alta tarkemmat palvelukohtaiset ohjeet.

Laskutuskausi

Laskutuskausi on kuukauden mittainen jakso, jonka alkamis- ja päättymispäivät löydät laskultasi. Kuukausimaksut lisätään tulevalle laskulle laskutuskauden alussa. Kuukausimaksuihin kuulumattomat ja paketin yli menevät puhelut, viestit ja netin käyttö veloitetaan laskulla erikseen.

Vuoden 2024 laskutusaikataulu (PDF)

Laskutusraja

Laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla 10 € ja yritysasiakkailla 50 €. Laskutusrajasta riippumatta lasku lähetetään vähintään 6 kuukauden välein.

Laskutuskausi

Laskutuskausi on kuukauden mittainen jakso, jonka alkamis- ja päättymispäivät löydät laskultasi. Laskutus tapahtuu jälkikäteen, jotta mahdolliset laskutuskauden aikana tapahtuneet muutokset ja esimerkiksi Telia Playn mahdolliset lisäostot saadaan huomioitua laskussa.

Laskutusraja

Laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla 10 € ja yrityksillä 20 €. Jos kuitenkin viimeisimmän laskun lähettämisestä on kulunut 30 vuorokautta eikä laskutusraja vielä täyty, sinulle lähetetään normaalista laskutusaikataulusta poikkeava lasku.

Laskutuskausi

Kaapeli-TV:n perusliittymän laskut lähetetään omakotitaloille kerran vuodessa ja taloyhtiöille kaksi kertaa vuodessa. Kanavapakettien laskutusjakson pituudeksi voit valita 1, 2, 3, 6 tai 12 kuukautta.

Laskutusraja

Kaapeli-TV:n perusliittymissä sekä kanavapaketeissa laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla sekä yrityksillä 2,00 € sähköisissä laskuissa ja 4,90 € paperisissa laskuissa.

Huom! Kaapelikortti laskutetaan etukäteen 6 kuukauden jaksoissa huolimatta siitä, minkä laskutusjakson olet valinnut muille palveluillesi.

Laskutuskausi

Telia Rahoituksen laskutuskausi on aina yhden kuukauden mittainen jakso. Laskutuskausi alkaa aina kuun ensimmäisenä päivä ja päättyy kuun viimeisenä päivänä. Laskutusjaksoa tai eräpäivää ei voi muuttaa. Laskut lähetetään kuun 14. tai 15. päivä tai sitä seuraavana arkipäivänä.

Laskutusraja

Lasku sisältää aina luottosopimuksesi mukaisen vähimmäiskuukausierän. Rahoituksen laskuilla ei siksi ole minimilaskutusrajaa.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.