Maksukehotus
Maksukehotus lähetetään 14 vuorokauden kuluttua eräpäivästä, jos maksu ei siihen mennessä näy tilillämme. Maksukehotuksesta peritään hinnaston mukainen hinta ja eräpäivän jälkeen maksetusta laskusta peritään korkolain mukainen viivästyskorko. Maksukehotus laskutetaan jälkikäteen laskullasi.
Maksamattomien sähköpostilaskujen maksukehotukset lähetetään samaan sähköpostiosoitteeseen, johon saat laskusi.
Lasku Minun Teliaan -laskutustavan käyttäjille ensimmäisen maksukehotuksen paperikirjeen sijasta sähköisesti Minun Teliaan.
Saitko maksukehotuksen jo maksetusta laskusta? Lue tarkemmat ohjeet.
Lasku edelleen maksamatta
Jos et maksa laskua kehotuksesta huolimatta, voimme sulkea liittymäsi. Lue lisää suljetun liittymän avaamisesta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos tarvitset laskulle maksuaikaa. Tekemällä maksusopimuksen, voit estää liittymien sulkeutumisen.
Lue lisää maksusopimuksesta
Jos laskua ei edelleenkään makseta, liittymä voidaan irtisanoa ja sopimus purkaa. Lasku siirretään perintätoimistolle perittäväksi noin kuukauden kuluttua alkuperäisestä eräpäivästä. Liittymien ja palveluiden laskujen perintätoimistona toimii Sergel Oy ja Telia Rahoituksen laskujen perintätoimistona B2 Impact Oy (entinen OK Perintä). Mikäli olet jo maksanut laskun Telialle, sitä ei tarvitse maksaa uudelleen perintään, vaan tällöin ainoastaan perintäkulut tulee suorittaa perintäyhtiölle. Perintään siirretyistä laskuista ja perintäkuluista voit tiedustella perintätoimistolta.