E-lasku

Paperiton elämä on helpompaa, sillä verkkopankissa laskusi pysyvät tallessa.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Voit arkistoida laskut verkkopankkiisi tai tallettaa ne tietokoneellesi. E-laskullamme on Laskun erittely -linkki, jota klikkaamalla pääset katsomaan laskua paperilaskun näköisenä.

Emme veloita sinua e-laskun käytöstä. Verkkopankin kautta voit myös määritellä laskusi automaattisesti maksettavaksi, jolloin sinun ei tarvitse huolehtia eräpäivistäkään.

E-laskun tilaaminen Minun Teliassa on uusi helpompi tapa ottaa käyttöön e-lasku. Ensin e-laskun tilaus tehdään Minun Teliassa. Sen jälkeen e-laskusopimus menee ilmoittamaasi verkkopankkiin odottamaan hyväksyntääsi ja se sisältää kaikki e-laskun käyttöönottoon tarvittavat laskutustiedot.

Voit tilata e-laskun saatuasi ensimmäisen laskun muulla laskutustavalla.

Tilaa e-laskusopimus Minun Teliassa
  1. Kirjaudu Minun Teliaan, siirry Omat tiedot ja asetukset -osioon ja siellä Laskutustietoihin.
    Laskutustietoihin
  2. Klikkaa kohdasta Tilaa e-lasku.
  3. Tarkista, että tietosi ovat oikein ja valitse pudotusvalikosta käyttämäsi verkkopankki.
  4. Klikkaa Lähetä. Kun tilaus on lähetetty onnistuneesti, näet ilmoituksen siitä, että e-laskusopimus on tilattu valitsemaasi pankkiin.

Jos kaipaat apua e-laskun tilaamisessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

E-laskutilauksen hyväksyminen verkkopankissa

Uusi e-laskutilaus saapuu verkkopankkiisi odottamaan hyväksyntääsi viikon kuluessa siitä, kun tilasit sen Minun Teliassa tai tuotetilauksen yhteydessä. Se ei siis näy verkkopankissa heti tilaamisen jälkeen.

Sinulla on 30 päivää aikaa hyväksyä uusi e-laskutilaus. Jos et hyväksy tilausta, laskutustapa ei muutu. Jos sinulle tulee meiltä useita laskuja, e-laskutilaus lähtee aina kaikista laskuista. Hyväksy siis vain niiden laskujen e-laskutilaukset, jotka haluat jatkossa e-laskuna. Muut voit jättää huomiotta.

  1. Kirjaudu verkkopankkiisi ja siirry kohtaan, jossa e-laskut ovat.
  2. Avaa e-laskutilausten joukosta Telian e-laskutilaus, jonka haluat hyväksyä. Tilauksella on automaattisesti oikea laskutusaihe, laskun saaja ja tunnistetieto.
  3. Hyväksy tilaus.

Voit kytkeä e-laskun päälle verkkopankissasi. Kytkennän yhteydessä voit valita, haluatko itse hyväksyä laskun vai suoraveloitetaanko maksu tililtäsi. Lisätietoja e-laskun asetuksista ja kytkennästä saat tarvittaessa pankistasi. Kytkentään tarvittavat tiedot vaihtelevat laskutettavasta asiasta riippuen. 

Jos viitenumero alkaa numerolla 3 tai 4 valitse laskutusaiheeksi Laajakaista, Yhteislasku, TV, Muut. Jos viitenumero alkaa numerolla 1, valitse laskutusaiheeksi Telia matkapuhelin/liikkuva netti. Katso tästä tarkemmat ohjeet:

Matkapuhelin- ja mobiilinettilasku
  1. Tarvitset viimeisimmän laskusi viitenumeron ja ensimmäisen laskulla olevan liittymänumeron (puhelinliittymä tai mobiilinetti). Tarvittavat tiedot löydät paperilaskusta tai Minun Telian laskuarkistosta ladattavasta PDF-versiosta ensimmäiseltä sivulta Laskun numero -alkuisesta ruudusta, joka on merkitty kuvaan vihreällä pallolla.
  2. Kytke e-lasku verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta Telia Finland Oyj ja laskutusaiheeksi Telia matkapuhelin/liikkuva netti.
  3. Anna e-laskun kytkentäikkunassa viitenumero ja liittymänumero. Syötä viitenumero ilman välilyöntejä.

Jos liittymäsi laskutetaan yhteislaskulla, tee kytkentä verkkopankissasi alla olevan Laajakaista-, kotipuhelin-, Telia Play, Turvapaketti-, MTV Katsomo -suoratoistopalvelu ja yhteislaskuohjeen mukaisesti.

Laajakaista-, kotipuhelin-, Telia Play, Turvapaketti-, MTV Katsomo -suoratoistopalvelu ja yhteislasku

Huomioithan, että kaapeli-tv:n e-laskun tilaaminen eroaa muista tv-palveluiden laskuista. Ohjeen löydät alempaa Kaapeli-tv-lasku -kohdasta.

  1. Tarvitset viimeisimmän laskusi viitenumeron ja yksilöintitiedon.
    Huom! Yhteislaskun yksilöintitieto saatetaan ilmoittaa laskulla muodossa 1234567/1/1. Yksilöintitieto kirjataan kuitenkin muodossa 1234567. Yksilöintitiedon sijaan laskustasi voi löytyä asiakastunnus, jota voit käyttää yksilöintitiedon sijaan.
  2. Kytke e-lasku verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta Telia Finland Oyj ja laskutusaihe Laajakaista, Yhteislasku, TV, Muut.
  3. Anna e-laskun kytkentäikkunassa viitenumero ja yksilöintitieto. Syötä viitenumero ilman välilyöntejä.
Kaapeli-TV-lasku

Kaapeli-TV-laskuilla laskutetaan kaapelikortin ja sille tilattujen kanavapakettien kuukausimaksut sekä Kaapeli-TV:n perusliittymämaksut. Perusliittymälaskuilla on oma viitenumero, jota tarvitaan e-laskun käyttöönottoon. Tarvitset lisäksi laskulta löytyvän asiakasnumeron.

  1. Tarvitset viimeisimmän laskusi viitenumeron ja laskulta löytyvän asiakasnumeron.
  2. Kytke e-lasku verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta Telia Finland Oyj ja laskutusaiheeksi Kaapeli-TV.
  3. Anna e-laskun kytkentäikkunassa viitenumero ilman välilyöntejä sekä asiakasnumerosi.
Telia Rahoitus -lasku

Telia Rahoituksen laskuilla laskutetaan laitteet, jotka olet ostanut rahoituksella. Laskun lähettäjä on Telia Finance.

  1. Kytke e-lasku verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta Telia Finance Finland ja laskutusaihe Telia Rahoitus.
  2. Anna e-laskun kytkentäikkunassa sen henkilön henkilötunnus, jota Telia Rahoituksen laskulla laskutetaan. Henkilötunnus täytetään täydellisenä.
E-laskun siirto eri tilille

Jos sinulla on samassa pankissa useita tilejä, voit vaihtaa e-laskun maksutiliä pysyvästi muokkaamalla e-laskutilausta verkkopankissasi.

E-laskun siirto toiseen pankkiin tai eri henkilölle

Tästä löydät ohjeen siihen, miten voit vaihtaa aiemmin tekemäsi e-laskutilauksen toiseen verkkopankkiin. Voit siirtää näin e-laskun myös toiselle henkilölle.

  1. Poista ensin nykyinen e-laskutilaus verkkopankistasi.
  2. Voit tilata e-laskusopimuksen heti poiston jälkeen, mikäli teet sen Minun Teliassa. (Mikäli haluat tehdä e-laskusopimuksen suoraan verkkopankissasi, tee tilaus vasta poistoa seuraavana päivänä.)

Huomioithan, että jos jätät uuden e-laskun tilaamatta, ja/tai hyväksymättä e-laskutilauksen verkkopankissasi, saat jatkossa laskun paperisena. Paperilaskuista perimme hinnaston mukaisen maksun.

Huomioithan ennen e-laskun poistoa, että se on suositelluin laskutustapamme. E-laskun ansiosta kaikki laskun tiedot löytyvät verkkopankistasi, jolloin laskujen maksu on vaivatonta.

Jos kuitenkin haluat vaihtaa e-laskun toiseen laskutustapaan, se onnistuu näin:

  1. Poista e-laskutilaus verkkopankistasi.
  2. Odota pari kolme päivää. Tällä välin tieto e-laskun poistamisesta kulkeutuu järjestelmiimme.
  3. Uutena laskutustapana on nyt automaattisesti paperilasku, josta perimme hinnaston mukaisen maksun. Kaikki muut laskutustapamme ovat maksuttomia. Jos haluat laskutustavaksi muun kuin paperilaskun, seuraa ohjeita:

    Lasku Minun Teliaan
    Lasku Kivraan
    Suoramaksu

Mahdollista puheluerittelyä ei tietoturvasyistä toimiteta e-laskun kanssa verkkopankkiin, vaan se on luettavissa Laskuarkistosta, jonne pääset kirjautumalla Minun Teliaan.

SIIRRY LASKUARKISTOON

Jos olet tilannut e-laskun tilatessasi uutta tuotetta tai palvelua, etkä ole saanut e-laskusopimusta hyväksyttäväksi verkkopankkiisi, odota ensimmäisen laskun saapumista ja tilaa sen jälkeen e-lasku Minun Telian kautta.
 
Jos olet tilannut e-laskun erikseen siinä onnistumatta, poista verkkopankistasi mahdolliset vanhat e-laskusopimukset ja tilaa uusi e-laskusopimus Minun Teliassa heti poiston jälkeen.  (Mikäli haluat tehdä e-laskusopimuksen suoraan verkkopankissasi, tee tilaus vasta poistoa seuraavana päivänä.)

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.