Asiakkuuden hallinta kirjautuneena

Verkkosivuillemme kirjautumalla voit hallinnoida asiakkuuteesi liittyviä asioita ilman turhia jonotuksia.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Voit hallinnoida kaikkia asiakkuuteesi liittyviä asioita, kun kirjaudut Minun Teliaan verkkopankkitunnuksilla, Mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla. Löydät päävalikot kirjautumisen jälkeen klikkaamalla nimeäsi.

Kirjaudu Minun Teliaan

Liittymäni ja palveluni -osiosta löydät kaikki liittymäsi ja muut palvelusi.

Siirry Liittymäni ja palveluni -osioon

Mobiililiittymät

Tarkastele liittymiesi tietoja ja tee muutoksia valitsemalla haluamasi liittymä listalta.

  • Liittymäsi-osiosta löydät liittymän tiedot, saldon ja PUK-koodin. Voit myös tehdä vikailmoituksen, aktivoida uuden SIM-kortin, sulkea liittymän tilapäisesti tai päivittää liittymän.
  • Lisäpalvelut-osiossa voit tilata, muokata ja poistaa liittymän lisäpalveluita.
  • Omat tietosi -osiossa voit muokata liittymän käyttäjän tietoja sekä määrittää numeropalveluissa näkyvät asiakas- ja käyttäjätiedot.
Laajakaistaliittymät

Tarkastele liittymiesi tietoja ja tee muutoksia valitsemalla haluamasi liittymä listalta.

  • Liittymätiedot-osiosta löydät mm. liittymäsi tiedot, käyttäjätunnuksen sekä sopimuksen kuukausihinnan ja päättymispäivän. Voit myös tehdä muuttoilmoituksen tai vikailmoituksen. Jos liittymällä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, voit myös päivittää liittymäsi.
  • Lisäpalvelut-osiossa voit tilata liittymän lisäpalveluita.
  • Laitetiedot-osiossa näet käytössäsi olevat laitteet.
TV ja viihde

Tarkastele palvelukohtaisia tietoja ja tee muutoksia valitsemalla haluamasi palvelu listalta.

  • Sisällöt-osiossa voit hallinnoida kanavapakettien ja suoratoistopalveluiden sekä Tallennuspalvelun tilauksia.
  • Telia Play -katselutavat -osiosta löydät Telia Play -palvelusi tiedot. Siellä voit mm. vaihtaa salasanan, tehdä vikailmoituksen ja tarkastella mahdollisten laitteiden tietoja.
Palvelut

Palvelut-osiosta löydät kaikki lisäpalvelusi kuten tietoturvapalvelut ja Telia Rahoitus -laitteesi. Voit tarkastella palvelukohtaisia tietoja ja tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi palvelun luettelosta.

Asiakkaanamme saat etua yhteyksistä, laitteista ja viihteestä. Omat edut ja tarjoukset -osiosta löydät kaikki asiakasetusi.

Siirry Omat edut ja tarjoukset -osioon

Laskut ja viestit -osiosta löydät kaikki laskusi, tilausvahvistuksesi ja asiakaspalveluviestisi. Tarvittaessa voit tallentaa tai tulostaa laskut ja muut materiaalit.

  • Laskut-osiosta löydät kaikki puhelin- ja laajakaistaliittymiesi laskut.
  • Tuki-osiosta löydät kaikki asiakaspalveluviestit.
  • Tuotteet ja palvelut -osiosta löydät kaikki tilaus- ja toimitusvahvistukset.

Tilausvahvistukset säilyvät tallessa koko asiakkuutesi ajan. Jos asiakkuus päättyy, materiaalit säilyvät kyseisen vuoden loppuun sekä kolme seuraavaa vuotta. Jos palaat takaisin asiakkaaksemme saman liittymänumeron kanssa, näet myös liittymään liittyvät aiemmat materiaalit.

Siirry Laskut ja viestit -osioon

Huom! Telia Rahoituksen laskut ja jäljellä olevan luoton määrän löydät Telia Financen asiakasportaalista.

Kirjaudu Telia Financeen

  • Asiakastiedot-osiossa voit päivittää yhteystietoihisi sähköpostisi ja puhelinnumerosi sekä muokata markkinointilupiasi. Löydät sieltä myös asiakasnumerosi.
  • Laskutustiedot-osiossa voit mm. muokata laskutustietojasi sekä kytkeä yhteislaskun.
  • Tilausoikeudet-osiossa voit määritellä, millaisia muutoksia liittymän käyttäjä voi liittymäänsä tehdä. Lue lisää tilausoikeuksista
  • Häiriötiedoteasetukset-osion kautta voit tilata ilmoittamiasi osoitteita koskevat matkapuhelinverkon häiriötiedotteet sähköpostiisi tai tekstiviestitse.

Siirry Omat tiedot ja asetukset -osioon

Liittymän omistajana voit määritellä, kuinka laajat oikeudet liittymän käyttäjällä on tilata meiltä liittymälleen lisäpalveluja. Rajoitukset toimivat niin netti- kuin tekstiviestiasioinnissa kanssamme. Näin voit muuttaa tilausoikeuksia:

  1. Kirjaudu Minun Teliaan liittymän omistajana. Lue lisää kirjautumisesta
    Kirjaudu
  2. Valitse Omat tiedot ja asetukset ja sitten Tilausoikeudet.
  3. Avautuvalla sivulla näet kaikki nimissäsi olevat matkapuhelinliittymät ja niiden tämänhetkiset tilausoikeudet.
  4. Liittymän käyttäjän tilausoikeuksia pääset muuttamaan klikkaamalla haluamaasi käyttäjää. Sinistä infomerkkiä klikkaamalla löydät lisätietoja vaihtoehdoista.
  5. Valitse haluamasi vaihtoehto ja vahvista muutos painamalla Tallenna.

Muistathan tarvittaessa myös määrittää liittymälle estoja, joilla voit rajoittaa esimerkiksi maksullisten palvelu- ja viihdenumeroiden käyttöä.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.