Asiakas- ja laskutustietojen päivitys

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Useimmat asiakas- ja laskutustietojen muutokset voit tehdä Minun Teliassa helposti ilman jonotusta. Katso alta tarkemmat ohjeet erilaisiin tilanteisiin.

Jos laskutusosoitteesi tai nimesi muuttuu, ilmoitathan uudet tiedot Postille tai Väestörekisterikeskukseen. Tiedot päivittyvät sieltä automaattisesti myös meidän järjestelmiimme, jos olet antanut siihen luvan ilmoitusta tehdessäsi.

Voit tarkistaa Minun Teliassa, että tietosi ovat päivittyneet ja tarvittaessa päivittää uuden laskutusosoitteesi sekä tarkistaa muut yhteystietosi. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Telia Rahoitusta varten voit ilmoittaa uuden osoitteesi asiakaspalveluumme.

Voit muuttaa yhteystietoihisi ajantasaisen puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen kirjautumalla Minun Teliaan.

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Mene ylävalikossa kohtaan Omat tiedot ja asetukset.
  3. Klikkaa Asiakastiedot.
  4. Klikkaa Muokkaa, jolloin pääset vaihtamaan tietoja.
  5. Valitse lopuksi Tallenna.
  6. Saat sähköpostiisi uuden sähköpostiosoitteen vahvistuspyynnön. Klikkaa sähköpostiisi saapuneen viestin vahvistuslinkkiä, jotta uusi sähköpostiosoitteesi merkitään vahvistetuksi.
Telia Rahoitus

Sähköpostiosoitteen vaihtaminen Telia Rahoituksen tietoihin onnistuu näin:

  1. Kirjaudu Telia Financen asiakasportaaliin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

  2. Mene asiakasportaalissa Henkilötiedot-kohtaan, jonne voit kirjoittaa uuden sähköpostiosoitteesi.

  3. Saat sähköpostiisi uuden sähköpostiosoitteen vahvistuspyynnön. Klikkaa sähköpostiisi saapuneen viestin vahvistuslinkkiä, jotta uusi sähköpostiosoitteesi merkitään vahvistetuksi.

Kirjaudu portaaliin

E-laskun kytkentä tapahtuu verkkopankissasi. Lue lisää e-lasku-ohjeesta.

Minun Teliaan saapuvan laskun käyttöönotto onnistuu, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan. Katso tarkemmat tiedot Lasku Minun Teliaan -ohjeesta.

Paperilaskun käyttöönoton voit tehdä asiakaspalvelumme kautta. Katso tarkemmat tiedot paperilaskun ohjeesta.

Katso suoramaksua varten tarvittavat lisätiedot käyttöönottoon suoramaksun ohjeesta.

Jos laskun maksaja muuttuu, mutta omistajuus ja vastuu liittymästä halutaan säilyttää vanhalla omistajalla, tehdään maksajan muutos. Ilmoita maksajan muutoksesta asiakaspalveluumme, joka tekee muutoksen. Ota valmiiksi esille uuden maksajan tiedot (nimi, osoite, laskutustapa ja laskutusosoite).

Huomioithan, että kuluttajapuolen puhelin- ja mobiililaajakaistaliittymiin ei voi merkitä maksajaksi yritystä. Yhteys kotiin -liittymän maksajana voi toimia myös yritys.

Jos liittymän omistajuus ja vastuu halutaan siirtää kokonaan toiselle taholle, tehdään omistussuhteen muutos. Matkapuhelinliittymän omistussuhteen muutoksesta voit ilmoittaa kirjautumalla Minun Teliaan, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Perimme omistussuhteen muutoksesta hinnaston mukaisen maksun.

Katso tarkemmat ohjeet laajakaistan muuttoon.

Voit myös jättää meille yhteystietosi, niin katsotaan yhdessä sopiva ratkaisu uuteen kotiisi. Kun jätät yhteystietosi, voit hyödyntää yhteistyökumppaniemme ajankohtaiset edut muuttajalle. Tutustu myös muuttoaiheisiin artikkeleihin, joista saat vinkkejä sujuvampaan muuttoon.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.