Wifi-yhteyden muodostaminen ei onnistu
Jos wifi-yhteyden muodostamisessa on ongelmia, voit kokeilla muokata reitittimen WLAN-asetuksia laitteen hallintasivustolla. (Huom! Ethän muuta asetuksia, jos et tiedä mitä olet tekemässä.)
- Muokkaa SSID-nimi alkuperäisestä Zyxel-1234 -tyyppisestä nimestä haluamaksesi.
Huom: Telia Play -boksia ei voi yhdistää WPS-toiminnolla. Voit yhdistää boksin reitittimeen verkkokaapelilla tai wifi-nimellä ja salasanalla.
Ongelmia verkkopelaamisessa
Verkkopelaamisen hidastelu tai toimimattomuus johtuu monesti reitittimen ominaisuuksista. Ongelmaan on onneksi monta mahdollista ratkaisua. Tarkista reitittimestä seuraavat asetukset:
UPnP
UPnP-toiminto avaa liikenteen dynaamisesti peli- ja sovelluspalvelimille. Jos verkkopelaaminen tökkii, tarkista hallintasivulta että UPnP on sallittu:
- Kirjaudu reitittimen hallintasivulle. Katso kirjautumisohjeet.
- Valitse hallintasivuston oikean yläkulman valikosta (kolme viivaa) kohta Network Settings.
- Avaa Home Networking, jonka jälkeen valitse UPnP-osio.
- Kytke UPnP State -asetus päälle ja tallenna muutokset painamalla Apply.

Porttiohjaus
Voit tehdä porttiohjauksia reitittimen hallintasivustolla
- Valitse sivuston oikean yläkulman valikosta (kolme viivaa) kohta Network Settings.
- NAT-osion alta löydät porttiohjauksen nimellä Port forwarding.
- Tarvittavat tiedot asetusten tekemiseen saat pelin valmistajalta. Tarvittaessa porttiohjauksiin apua tarjoaa Telia Helppi.
