Laitteiden toimitukset PostNordin noutopisteeseen -50 % lokakuun ajan!

Valvontalaitteiden asetukset

Tästä ohjeesta löydät ohjeet ja vinkit kameran, liiketunnistimen tai muun mobiiliyhteyttä käyttävän valvontalaitteen asetuksien tekemiseen.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Kodin valvontalaitteet kuten kamera, voidaan yhdistää kodin wifi-verkkoon tai SIM-kortilla suoraan mobiiliverkkoon. Laitteiden ominaisuudet voivat vaatia erilaisia toiminnallisuuksia liittymältä. Tutustu tarkasti laitteen mukana tulleisiin käyttöohjeisiin. Tässä ohjeessa kerromme huomioita valvontalaitteiden liittymien ominaisuuksista.

Tarjoamme omaa mobiiliyhteyttä tarvitseville valvontalaitteille sopivaa laitenettiä. Valvontalaite tai sen etähallinta saattaa laitenetin lisäksi tarvita toimiakseen kaksisuuntaisen datayhteyden, joka luodaan Yhteyspiste-palvelulla.

Käyttöohjeissa sinua voidaan pyytää tarkistamaan tai muokkaamaan reitittimen asetuksia. Jos reitittimesi on meiltä hankittu, löydät tietoa sen hallintasivun käytöstä laiteohjeistamme. Tarkista  reitittimesi merkki ja malli laitteen pohjan tai kyljen tarrasta.

Yhteyspiste-palvelusta on tarjolla kaksi vaihtoehtoa: Telia Yhteyspiste, joka avaa kaksisuuntaisen liikenteen sekä Telia Yhteyspiste Plus, jolloin saat myös kiinteän IP-osoitteen.

Voit tilata haluamasi Yhteyspiste-palvelun liittymällesi, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan. Yhteyspiste-palvelua ei voi kytkeä prepaid-liittymälle koska kyseessä on kuukausimaksullinen palvelu.

Kun liittymälle on tilattu Yhteyspiste-palvelu, vaihdetaan liittymää käyttävän laitteen asetuksista internetasetusten APN-kohtaan Opengate, kun normaalisti se on Internet. Jos etäyhteys on suoraan päätelaitteelta kameralle ja vaatii kiinteän IP-osoitteen, liittymälle on tilattava Yhteyspiste Plus -palvelu.

Internet-asetukset

  • APN: opengate
  1. Tarkista, toimiiko reitittimen jakama nettiyhteys toisella laitteella.
  2. Jos käytössä on erillinen liittymä ja SIM-kortti on suoraan laitteessa, tarkista liittymän estot kirjautumalla Minun Teliaan ja testaa SIM-korttia toisella laitteella. Jos yhteys toimii toisella laitteella, häiriö on aiemmassa laitteessa. Kokeile palauttaa laite tehdasasetuksille, ja testaa sitten SIM-korttia uudelleen.
  3. Laita SIM-kortti puhelimeen ja tarkista sen avulla, ettei SIM-kortilla ole PIN-kysely päällä. Poista PIN-kysely käytöstä puhelimen kautta tarvittaessa.
  1. Tarkista, että laitteeseen on määritetty oikeat MMS-asetukset.
  2. Vaihda SIM-kortti toiseen laitteeseen ja kokeile lähettää kuvaviestiä sillä. Jos viesti lähtee toiselta laitteelta, ongelma on ensimmäisessä laitteessa. Kokeile palauttaa se tehdasasetuksille ja määritä asetukset sen jälkeen uudelleen.
  1. Tarkista Minun Teliasta, että liittymällä on varmasti Yhteyspiste-palvelu.
  2. Tarkista, että laitteen APN-asetus on muutettu Opengate-nimiseksi.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.