Telia Smart on kuukausimaksullinen reititin, josta käytetään myös nimitystä palvelureititin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.
Telia Smartilla laajakaistayhteyden voi jakaa usealle laitteelle sekä Telia Playn käyttöön. Voit hankkia reitittimen Telia Play -boksi -palvelun kanssa tai vuokralaitteeksi erillisellä kuukausimaksullisella sopimuksella.
Huolehdimme reitittimen tietoturvapäivityksistä ja huolloista veloituksetta niin kauan, kuin laitesopimus on voimassa. Sinun ei tarvitse siis olla yhteydessä laitevalmistajaan mahdollisissa takuuasioissa tai huolehtia päivityksistä itse.
Telia Smart -reititin on käytettävissä ADSL/VDSL-, Ethernet- ja valokuitukohteissa.
Tilaaminen
Pääset tilamaan Telia Smart -reitittimen kirjautumalla Minun Teliaan. Mene siellä laajakaistasi tietoihin ja valitse Laitetiedot.
Osana Telia Play -boksi laajakaistalla -palvelua reititin kuuluu palvelun kuukausihintaan. Jos käytössäsi on pelkkä laajakaista, voit tilata Telia Smart -reitittimen kuukausiveloituksella.
Kun sinulla on reititin osana Telia Play -palvelua tai vuokralaitteena, mahdollinen takuuvaihto on mutkatonta ja sinun ei tarvitse asioida laitevalmistajan kanssa, vaan ainoastaan meidän asiakaspalvelumme.
Telia Smart -reititin on käytettävissä ADSL/VDSL-, Ethernet- ja valokuitukohteissa.
Telia Smart -reitittimien mallit ja laiteohjeet
Tällä hetkellä lähetettävä malli on Telia X2 - Technicolor DGA4330. Tutustu laiteohjeeseen
Kysymysten herätessä kannattaa ensin tutustua reitittimen käyttöohjeeseen, josta löytyy monta vinkkiä ja ohjetta laitteen käyttöönottoon ja asetuksien muutoksiin:
Ratkaisuja yleisimpiin ongelmatilanteisiin löydät myös löydät myös nettiyhteyksiä käsittelevistä ohjeistamme. Takuuasioissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Jos tarvitset ohjeiden lisäksi apua puhelimitse tai paikanpäälle, Telia Helpin asiantuntijat auttavat sinua laitteen asennuksen tai asetuksien kanssa.
Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.