Laitteen takuu ja huolto

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Myymillämme laitteilla on normaali laitevalmistajan myöntämä takuu. Takuuaika on valmistajasta ja laitteen mallista riippuen 12, 24 tai 36 kuukautta. Laitteen mukana mahdollisesti tulleiden lisätarvikkeiden takuuaika voi olla eri kuin itse laitteella.  Takuuajat voit tarkistaa laitteesi myyntipakkauksesta.

Huolto- ja takuuasiat toimivat samalla tavalla riippumatta siitä, oletko ostanut laitteesi kertamaksulla vai Telia Rahoituksella.

Muista aluksi varmistaa, että ongelma on itse laitteessa, eikä esimerkiksi verkkoyhteyden laadussa tai liittymän ominaisuuksissa.

Tiesithän myös, että liittymäasiakkaanamme saat kolmen vuoden takuun meiltä ostetuille puhelimille ja tableteille?

Lue lisää asiakasedusta

Puhelimen tai tabletin takuuhuollosta vastaa valmistaja ja huolto suoritetaan valmistajan valtuuttamalla huoltokumppanilla. Voit kirjata laitteesi huoltoon kätevästi netissä tai lähimmässä Telia Kaupassa.

Laitevalmistajan myöntämä takuu kattaa korjaukset silloin, kun laitetta on käytetty takuuohjeiden mukaan. Takuu ei kata esimerkiksi laitteen putoamisesta, kastumisesta tai muusta väärästä käytöstä johtuvia fyysisiä vikoja.

Lue lisää puhelimien ja tablettien huollosta:

Tutustu laitehuoltoon

Huomioithan että:

  • Emme ole velvollisia hyvittämään huollon aikaisia kuukausi- tai laitemaksuja.
  • Sopimuskauden maksut on maksettava, vaikka laite rikkoutuisi.
  • Voit käyttää huollon aikana sim-korttia toisessa laitteessa.

Huom! Muista toimittaa laitteen mukana huoltoon myös takuutodistus. Jos meiltä ostamasi puhelimen tai tabletin takuutodistus on kadonnut, löytyy kuitinkopio järjestelmistämme. Jos takuukuitti on tallessa, ota se mukaan, niin palvelu sujuu nopeammin.

Voit korjauttaa kauttamme puhelimet ja tabletit myös takuun ulkopuolisten vaurioiden osalta.

Laitteen rikkoutuessa toimita laite huoltoon valmistajan ohjeiden mukaan, ole yhteydessä asiakaspalveluumme tai käy Telia Kaupassa.

Laitevalmistajan myöntämä takuu kattaa korjaukset silloin, kun laitetta on käytetty takuuohjeiden mukaan. Takuu ei kata esimerkiksi laitteen putoamisesta, kastumisesta tai muusta väärästä käytöstä johtuvia fyysisiä vikoja.

Jos meiltä ostamasi laite tarvitsee huoltoa, tarkista kyseisen merkin valtuutettu huoltokumppani.

Huomioithan että:

  • Emme ole velvollisia hyvittämään huollon aikaisia kuukausi- tai laitemaksuja.
  • Sopimuskauden maksut on maksettava, vaikka laite rikkoutuisi.
  • Voit käyttää huollon aikana sim-korttia toisessa laitteessa.

Huom! Jos laitteessa on takuuta jäljellä, muista toimittaa laitteen mukana huoltoon myös takuutodistus.

Varmuuskopiointi

Jos laitteessa on tärkeitä tietoja, kuten viestejä ja tiedostoja, jotka haluat säilyttää, suosittelemme varmuuskopioimaan tiedot laitteen valmistajan ohjeiden mukaisesti. Varmuuskopiointi onnistuu myös huollon yhteydessä, jolloin huolto perii siitä maksun, myös takuuhuolloissa. Vastuu on asiakkaan myös siinä tapauksessa, jos varmuuskopiointi ei onnistukaan ja tietoja häviää.

Laitteessa olevat lisätarvikkeet

Poista laitteesta huollon ajaksi kaikki siihen kiinnittämäsi lisätarvikkeet kuten suojakuoret sekä muisti- ja/tai sim-kortti. Näytönsuojakalvoa ei tarvitse poistaa.

Pakkaaminen

Jos toimitat laitteen huoltoon postitse, muistathan pakata laitteen huolellisesti, jotta se ei kolhiinnu toimituksen aikana.

Jos toimitat laitteen huoltoon Telia Kaupan kautta, sinun ei tarvitse pakata laitetta, vaan myymälähenkilökunta huolehtii pakkaamisesta.

Entä jos verkkokaupasta tilaamani laite oli viallinen jo saadessani sen?

Jos etäkaupan kautta tilaamasi laite on heti sen saadessasi viallinen, toimita ensisijaisesti laite huoltoon, niin laitetaan se kuntoon. Voit kuitenkin halutessasi myös palauttaa laitteen.

Voinko saada lainalaitteen huollon ajaksi?

Jos toimitat laitteen huoltoon Telia Kaupan kautta, voit samalla kysyä lainalaitetta huollon ajaksi. Telia Kaupoissa lainalaitteita on rajattu määrä ja niiden saatavuus vaihtelee myymäläkohtaisesti.

Huollon jälkeen sinulla on viikko aikaa palauttaa lainalaite takaisin myymälään. Jos lainalaitteen palauttaminen myöhästyy, veloitamme 10 € myöhästymismaksun.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.