Laitteiden toimitukset PostNordin noutopisteeseen -50 % lokakuun ajan!

Ilmalämpöpumpun asetukset

Tästä ohjeesta löydät tietoa ilmalämpöpumpulle määritettävistä asetuksista sekä vinkkejä, joista on apua etäyhteyden käyttöönottoon ilmalämpöpumpussa.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Ilmalämpöpumpun etähallintaa tai -seurantaa voi tehdä pilvipalvelusta, jonka ilmalämpöpumpun valmistaja tarjoaa. Sitä varten laite on yleensä yhdistettävä wifi-verkkoon. Jos wifi-verkko tulee 4G-modeemista (modeemissa on SIM-kortti), niin siinä käytettävä liittymä voi tarvita kaksisuuntaisen datayhteyden*. Tarkista etähallinnan käyttöön liittyvät rajoitukset ja huomiot ilmalämpöpumpun käyttöohjeista.

Tarjoamamme laitenetti sopii hyvin ilmalämpöpumppuihin liitettäviin etäohjaimiin, joissa on paikka SIM-kortille.

* Kaksisuuntaisen yhteyden saat tilaamalla Yhteyspiste-palvelun meiltä hankitulle liittymälle. Tilaamisen jälkeen Yhteyspiste-palvelun yhteys tulee ottaa käyttöön 4G-modeemin asetuksista vaihtamalla yhteysasetuksien APN-kohtaan Opengate.

Yhteyspiste-palvelusta on tarjolla kaksi vaihtoehtoa: Telia Yhteyspiste, joka avaa kaksisuuntaisen liikenteen sekä Telia Yhteyspiste Plus, jolloin saat myös kiinteän IP-osoitteen.

Voit tilata haluamasi Yhteyspiste-palvelun liittymällesi, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan. Yhteyspiste-palvelua ei voi kytkeä prepaid-liittymälle koska kyseessä on kuukausimaksullinen palvelu.

Tilaamisen jälkeen Yhteyspiste-palvelun käyttöönotto tapahtuu 4G-modeemin asetuksia muuttamalla. Asetuksissa vaihdetaan yhteysasetuksien APN-kohtaan Opengate. Tarkemmat ohjeet modeemin asetuksien muokkaamiseen löydät laitteen käyttöoppaasta tai asiakastukemme laiteohjeista, jos 4G-modeemisi on meiltä hankittu.

Internet-asetukset

  • APN: opengate
  1. Tarkista, toimiiko 4G-modeemin nettiyhteys toisella laitteella. Etäohjainta käyttäessä tarkista, että ohjain on matkapuhelinverkon kuuluvuusalueella.
  2. Tarkista, ilmoittaako ilmalämpöpumppu toimivasta nettiyhteydestä. Etäohjainta käyttäessä tarkista, että SIM-kortti on asetettu laitteeseen oikein. Kokeile tarvittaessa käyttää SIM-korttia toisessa laitteessa tarkistaaksesi, ettei siinä ole PIN-koodin kysely päällä.
  3. Jos nettiyhteys toimii normaalisti, mutta etäyhteys ei toimi tai ei saa yhteyttä, etäyhteyden käyttö vaatii luultavasti kaksisuuntaisen yhteyden, eli Yhteyspiste-palvelun. Tarkista, että olet tilannut palvelun oikealle liittymälle ja varmista, että 4G-modeemin asetuksista on vaihdettu (APN: opengate).

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.