Nappaa nyt pääsiäisen laitetarjoukset ja päivitä laitteesi edullisemmin! Katso tarjoukset

Ilmalämpöpumpun asetukset

Tästä ohjeesta löydät tietoa ilmalämpöpumpulle määritettävistä asetuksista sekä vinkkejä, joista on apua etäyhteyden käyttöönottoon ilmalämpöpumpussa.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Ilmalämpöpumpun etähallintaa tai -seurantaa voi tehdä pilvipalvelusta, jonka ilmalämpöpumpun valmistaja tarjoaa. Sitä varten laite on yleensä yhdistettävä wifi-verkkoon. Jos wifi-verkko tulee 4G-modeemista (modeemissa on SIM-kortti), niin siinä käytettävä liittymä voi tarvita kaksisuuntaisen datayhteyden*. Tarkista etähallinnan käyttöön liittyvät rajoitukset ja huomiot ilmalämpöpumpun käyttöohjeista.

Tarjoamamme laitenetti sopii hyvin ilmalämpöpumppuihin liitettäviin etäohjaimiin, joissa on paikka SIM-kortille.

* Kaksisuuntaisen yhteyden saat tilaamalla Yhteyspiste-palvelun meiltä hankitulle liittymälle. Tilaamisen jälkeen Yhteyspiste-palvelun yhteys tulee ottaa käyttöön 4G-modeemin asetuksista vaihtamalla yhteysasetuksien APN-kohtaan Opengate.

Yhteyspiste-palvelusta on tarjolla kaksi vaihtoehtoa: Telia Yhteyspiste, joka avaa kaksisuuntaisen liikenteen sekä Telia Yhteyspiste Plus, jolloin saat myös kiinteän IP-osoitteen.

Voit tilata haluamasi Yhteyspiste-palvelun liittymällesi, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan. Yhteyspiste-palvelua ei voi kytkeä prepaid-liittymälle koska kyseessä on kuukausimaksullinen palvelu.

Tilaamisen jälkeen Yhteyspiste-palvelun käyttöönotto tapahtuu 4G-modeemin asetuksia muuttamalla. Asetuksissa vaihdetaan yhteysasetuksien APN-kohtaan Opengate. Tarkemmat ohjeet modeemin asetuksien muokkaamiseen löydät laitteen käyttöoppaasta tai asiakastukemme laiteohjeista, jos 4G-modeemisi on meiltä hankittu.

Internet-asetukset

  • APN: opengate
  1. Tarkista, toimiiko 4G-modeemin nettiyhteys toisella laitteella. Etäohjainta käyttäessä tarkista, että ohjain on matkapuhelinverkon kuuluvuusalueella.
  2. Tarkista, ilmoittaako ilmalämpöpumppu toimivasta nettiyhteydestä. Etäohjainta käyttäessä tarkista, että SIM-kortti on asetettu laitteeseen oikein. Kokeile tarvittaessa käyttää SIM-korttia toisessa laitteessa tarkistaaksesi, ettei siinä ole PIN-koodin kysely päällä.
  3. Jos nettiyhteys toimii normaalisti, mutta etäyhteys ei toimi tai ei saa yhteyttä, etäyhteyden käyttö vaatii luultavasti kaksisuuntaisen yhteyden, eli Yhteyspiste-palvelun. Tarkista, että olet tilannut palvelun oikealle liittymälle ja varmista, että 4G-modeemin asetuksista on vaihdettu (APN: opengate).

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.