Telia jatkaa verkon palvelukyvyn tarkennettua valvontaa
Puhe- ja dataliikenteen määrä on kasvanut ihmisten siirtyessä laajasti etätöihin ja etäopiskeluun koronaviruksen takia. Liikenne on etätyön lisääntyessä jakautunut laajemmin vuorokauden eri tunneille, ja Telian verkot ovat pystyneet vastaamaan hyvin muuttuneeseen tilanteeseen.
Telia jatkaa verkon palvelukyvyn tarkennettua seurantaa. Verkon ja palveluiden kapasiteettia kasvatetaan tarpeen mukaan, ja jatkamme myös 4G-verkon kapasiteetin kasvatusta suunnitellusti.
Telian jatkuvuussuunnittelu, varautuminen ja päivittäinen poikkeustilanneseuranta koskee myös alihankintaverkostoa. Pidämme huolta verkkojen ja palveluiden toiminnasta vuorokauden jokaisena tuntina, viikon jokaisena päivänä, ympärivuotisesti.
Palveluidemme hallinta, ylläpito ja operointi voidaan toteuttaa pääsääntöisesti etäyhteyksin. Olemme varmistaneet, että kriittistä verkon ja palveluiden operointia hoitavan henkilöstömme edellytykset hoitaa tehtäviään työpaikalla on turvattu mahdollisimman hyvin ja pystymme varajärjestelyillä huolehtimaan palveluiden jatkuvuudesta koronapandemiasta huolimatta.