Telia Finance ottaa yhteyttä asiakkaisiinsa asiakastietolomakkeen täyttämisestä
Telia Finance ottaa yhteyttä asiakkaisiinsa kirjein ja tekstiviestein ja pyytää heitä täyttämään asiakastietolomakkeen. Jos olet saanut Telia Financelta kirjeen tai tekstiviestin, on tärkeää, että noudatat sen ohjeita ja täytät lomakkeen. Asiakastietolomakkeen täyttäminen liittyy asiakkaan tuntemiseen (Know Your Customer, KYC), jonka tavoitteena on ehkäistä rikollista toimintaa, kuten rahanpsesua.
Miksi Telia Finance lähettää asiakastietolomakkeita, mutta Telia ei?
Telia Company on teleoperaattori, mutta Telia Finance on Ruotsin finanssivalvonnan alainen rahoitusyhtiö, joka vastaa asiakkaille annettavista luotoista. Rahanpesusääntelyn noudattamisen suhteen rahoitusyhtiön katsotaan olevan pankkiin rinnastettava laitos. Rahanpesulain tarkoituksena on estää pankkien ja muiden rahoituslaitosten käyttämistä rikoksella hankitun rahan pesuun.
Mitä tapahtuu, jos en vastaa lomakkeen kysymyksiin?
Mikäli et muistutuksista huolimatta anna meille tarvitsemiamme tietoja, laki kieltää meitä tarjoamasta sinulle jatkossa palveluitamme. Siksi on tärkeää, että täytät lomakkeen mahdollisimman pian ja parhaan kykysi mukaan. Jos jokin vastaus on väärin, Telia Finance ottaa sinuun yhteyttä.
Jos sinulla on kysyttävää tai huolenaiheita, lue lisää Telia Financen sivuilta, joista löydät kysymyksiä ja vastauksia asiakkaan tuntemiseen liittyen.