Black Fridayn loistavat diilit! Katso tarjoukset
ICT-alan lakko aiheuttaa ruuhkia ja viivästyksiä Telialla
Ammattiliitto Pro jatkaa maanantaina 25.4. alkanutta lakkoa. Myös Insinööriliitto on ilmoittanut toimihenkilötyöehtosopimusta noudattavien henkilöiden osallistumisesta lakkoon. Lakko liittyy ICT-alan työehtosopimusneuvotteluihin.
Lakko vaikuttaa monin tavoin Telia Finlandin ja Telia Inmics-Nebulan palveluihin. Lakolla ei ole vaikutuksia Telia Cygaten palveluihin. Seuraamme tilannetta ja tiedotamme mahdollisista muutoksista verkkosivuillamme.
Lakon vaikutukset Telian palveluun
Lakko voi aiheuttaa ruuhkia asiakaspalvelussa sekä viivästyksiä tarjouspyyntöjen käsittelyssä, toimituksissa, laskutuksessa ja viankorjauksessa. Tällä hetkellä emme voi vahvistaa toimitusaikoja. Lakko voi viivästyttää myös joidenkin yritysasiakkaiden palveluiden sovittuja käyttöönottoja ja muutoksia. Otamme yhteyttä niihin yritysasiakkaisiin, joita tämä koskee.
Huomaathan, että lakolla voi lisäksi olla vaikutuksia asiakaspalvelukanavien aukioloon. Kattavat verkkopalvelumme Minun Telia ja Minun Telia Yrityksille palvelevat liittymien ja palveluiden hallintaan liittyvissä asioissa normaalisti. Myös muut verkkopalvelumme ovat normaalisti käytössä lakon aikana. Suosittelemme, että jätät lakon aikana kiireettömät vikailmoitukset alla olevien asiointipalveluiden kautta.
Pyrimme kaikin keinoin minimoimaan lakon vaikutukset asiakkaisiimme. Turvaamme kansalaisten turvallisuuden ja yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittiset toiminnot kaikissa poikkeusolosuhteissa.
Verkkopalvelumme liittymien ja palveluiden hallintaan:
- Minun Telia Yrityksille
- Telia Finlandin palveluiden kiireettömät vikailmoitukset
- Palveluiden käyttäjätietojen ja oikeuksien hallinnointi
- Laskujen tarkastelu
- Telia Inmics-Nebula -portaalit
- Telia Inmics-Nebulan palveluiden tukipyynnöt, tilaukset ja hallinnointi
- Telia Cygate -portaalit
- Pulsar-portaali: Telia Cygaten palveluiden muutospyynnöt ja vikailmoitukset
- Smartview-portaali: Telia Cygaten palveluiden muutospyynnöt ja vikailmoitukset
- Wholesale-asiakkaiden portaali
- Wholesale-asiakkaiden liittymätilaukset
- Minun Telia
- Kuluttaja-asiakkaiden liittymien ja palveluiden hallinta sekä laskujen tarkastelu
- Viestien lähettäminen ja vastaanottaminen on tällä hetkellä jouduttu sulkemaan
- Chat asiakaspalvelu avoinna normaalisti 24/7
- Minun Telia -sovellus
- Kuluttaja-asiakkaiden liittymien ja palveluiden hallinta sekä laskujen tarkastelu
- Viestien lähettäminen ja vastaanottaminen on tällä hetkellä jouduttu sulkemaan
- Chat asiakaspalvelu avoinna normaalisti 24/7
ICT strike causes congestion and delays at Telia Finland
Trade Union Pro is continuing the strike that commenced on Monday 25 April. The Union of Professional Engineers in Finland has also announced the participation in the strike by persons under the collective agreement for salaried employees in the ICT sector. The strike is related to collective bargaining in the ICT sector.
The strike affects Telia Finland and Telia Inmics-Nebula services in many ways. The strike will have no impact on Telia Cygate services. We are monitoring the situation and will be informing of any changes on our website
Impact of the strike on Telia Finland services
The strike may cause delays and congestion in customer service, as well as delays in processing requests for quotations, deliveries, invoices and fault repair. At this time, we cannot confirm delivery times. The strike may also delay the agreed commissioning projects and changes for some enterprise customers services. We will contact the enterprise customers affected.
Note that the strike may also affect the opening hours of our customer service channels. Our comprehensive online services, Minun Telia and Minun Telia Yrityksille, will provide unchanged assistance in matters related to managing subscriptions and services. Our other online services will also be available as usual during the strike. We recommend that you file non-urgent fault reports during the strike through the online services below.
We will do our utmost to mitigate the impact of the strike on our customers. We safeguard operations that are critical to society and people’s safety under all exceptional circumstances.
Our online services for managing subscriptions and services:
- Minun Telia Yrityksille
- Non-urgent fault reports regarding Telia Finland services
- Management of service user data and access
- Reviewing invoices
- Telia Inmics-Nebula portals
- Support requests, orders and management of Telia Inmics-Nebula services
- Telia Cygate portals
- Pulsar portal: Telia Cygate service change requests and fault reports
- SmartView portal: Telia Cygate service change requests and fault reports
- Wholesale customer portal
- Subscription orders for Wholesale customers
- Minun Telia
- Consumer services management
- Minun Telia application
- Consumer services management