Ensimmäinen maksukehotus muuttuu sähköiseksi

Pyrimme jatkuvasti pienentämään ympäristöjalanjälkeämme ja olemme sitoutuneet merkittäviin toimenpiteisiin ilmastonlämpenemisen hillitsemiseksi. Matkaamme kohti päästöttömyyttä ja jätteettömyyttä erilaisten välitavoitteiden kautta. Yksi tavoitteemme on vähentää paperikirjeiden lähettämistä.

Syksyllä marraskuussa 2024 siirrymme lähettämään ensimmäisen maksukehotuskirjeen sähköisenä niille asiakkaillemme, joilla laskutustapana on Lasku Minun Teliaan. Muutoksen myötä ensimmäinen maksukehotuskirje lähetetään laskun maksajalle Minun Teliaan ja ilmoitus toimitetusta maksukehotuksesta tekstiviestinä maksajalle. Muutos astuu voimaan marraskuussa päivätyistä laskuista alkaen. 

Tässä muutamia esimerkkejä:
 

Esimerkki 1:

"Lasku Minun Teliaan -laskuni on päivätty 1.11.2024 tai sen jälkeen, enkä muista maksaa sitä eräpäivään mennessä. Miten saan maksukehotuksen?"

Vastaus: Maksukehotus toimitetaan Minun Teliaan Laskut ja viestit -osioon ja saat siitä tekstiviesti-ilmoituksen yhteysnumeroosi.
 

Esimerkki 2:

"Minulla on tehtynä maksusopimus laskulle, joka on päivätty 31.10. tai aiemmin. Saanko silti maksukehotuksen? Jos kyllä, tuleeko se sähköisenä?"

Vastaus: Mikäli olet solminut maksusopimuksen laskullesi ennen maksukehotuksen lähettämistä (14 vuorokautta eräpäivästä), emme lähetä maksukehotusta. Mikäli maksusopimuksesi kuitenkin purkautuu maksamattoman suorituksen vuoksi, lähetämme maksukehotuksen kyseisestä laskusta sinulle sekä paperisena, että sähköisesti Minun Teliaan.
 

Esimerkki 3:

"Olen purkanut sopimukseni. Miten pääsen katsomaan, olenko saanut maksukehotuksen?"

Vastaus: Löydät maksukehotuksen Minun Teliasta. Pääset edelleen kirjautumaan sinne, vaikka sinulla ei olisi enää aktiivista asiakkuutta Telialle. Mikäli meillä ei ole voimassaolevaa yhteysnumeroa, emme voi lähettää tekstiviestiä maksukehotuksen toimittamisesta.
 

Käytäthän jo maksumuistutuspalvelua?

Maksumuistutuspalvelu auttaa, jotta laskut eivät unohdu. Kun maksumuistutuspalvelu on käytössä, saat muistutuksen, jos lasku on maksamatta ja eräpäivästä on kulunut noin viikko.

Tutustu Maksumuistutuspalveluun

Medialle

Telian lehdistötiedotteet
sekä viestinnän yhteystiedot.

Siirry sivustolle