Sähköistämme ensimmäisen maksukehotuksen

Ympäristöystävällisyyden nimissä vähennämme paperipostin lähettämistä entisestään. Marraskuussa 2024 päivätyistä laskuista alkaen lähetämme Lasku Minun Teliaan -laskutustavan käyttäjille ensimmäisen maksukehotuksen paperikirjeen sijasta sähköisesti Minun Teliaan. Lisäksi laskun maksajat tulevat saamaan maksukehotuksesta erillisen tekstiviesti-ilmoituksen.

Muille laskutustavoille (e-lasku ja paperikirje) toimitamme ensimmäisen maksukehotuksen Minun Teliaan, mutta asiakkaat saavat jatkossakin maksukehotuksen myös paperisena.

Tarkistathan yhteystietosi Minun Teliassa. Ajantasaiset yhteystiedot auttavat meitä tarjoamaan parasta mahdollista palvelua ja varmistamaan, että saat tarvitsemasi tiedot ajallaan.

Tässä muutamia esimerkkejä:
 

Esimerkki 1:

"Lasku Minun Teliaan -laskuni on päivätty 1.11.2024 tai sen jälkeen, enkä muista maksaa sitä eräpäivään mennessä. Miten saan maksukehotuksen?"

Vastaus: Maksukehotus toimitetaan Minun Teliaan Laskut ja viestit -osioon ja saat siitä tekstiviesti-ilmoituksen yhteysnumeroosi.
 

Esimerkki 2:

"Minulla on tehtynä maksusopimus laskulle, joka on päivätty 31.10. tai aiemmin. Saanko silti maksukehotuksen? Jos kyllä, tuleeko se sähköisenä?"

Vastaus: Mikäli olet solminut maksusopimuksen laskullesi ennen maksukehotuksen lähettämistä (14 vuorokautta eräpäivästä), emme lähetä maksukehotusta. Mikäli maksusopimuksesi kuitenkin purkautuu maksamattoman suorituksen vuoksi, lähetämme maksukehotuksen kyseisestä laskusta sinulle sekä paperisena, että sähköisesti Minun Teliaan.
 

Esimerkki 3:

"Olen purkanut sopimukseni. Miten pääsen katsomaan, olenko saanut maksukehotuksen?"

Vastaus: Löydät maksukehotuksen Minun Teliasta. Pääset edelleen kirjautumaan sinne, vaikka sinulla ei olisi enää aktiivista asiakkuutta Telialle. Mikäli meillä ei ole voimassaolevaa yhteysnumeroa, emme voi lähettää tekstiviestiä maksukehotuksen toimittamisesta.
 

Käytäthän jo maksumuistutuspalvelua?

Maksumuistutuspalvelu auttaa, jotta laskut eivät unohdu. Kun maksumuistutuspalvelu on käytössä, saat muistutuksen, jos lasku on maksamatta ja eräpäivästä on kulunut noin viikko.

Tutustu Maksumuistutuspalveluun

Medialle

Telian lehdistötiedotteet
sekä viestinnän yhteystiedot.

Siirry sivustolle