Telian digitaalinen allekirjoitusliiketoiminta siirtyy SK ID Solutions AS:n omistukseen. Lue lisää.
Sopimusten allekirjoittamista turvallisesti
Digitaalinen allekirjoitus on sähköiseen dokumenttiin tehty allekirjoitus, joka varmentaa dokumentin sisällön ja allekirjoittajan henkilöllisyyden. Se on turvallinen tapa tehdä sopimus, sillä fyysisistä papereista ei tarvitse huolehtia. Menetelmä on myös varsin joustava, sillä tapahtuma voidaan hoitaa etänä missä ja milloin vain.
Lue lisää – sähköinen allekirjoittaminen säästää työaikaa ja rahaa
Telia Signin avulla yrityksesi voi hoitaa niin sisäisten kuin ulkoistenkin pdf-dokumenttien allekirjoitukset ja hyväksynnät sähköisesti. Allekirjoitusportaalissa palvelun käyttäjä luo allekirjoituspyynnön ja allekirjoittaja tunnistautuu sähköisesti mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla. Allekirjoittajan ei siis tarvitse olla palvelun käyttäjä; riittää, että hänen sähköpostiosoitteensa ja matkapuhelinnumeronsa ovat tiedossa.

Hyötysi
Nopea ja joustava
Ei määräaikaisuutta
Kansainvälinen
Sähköinen allekirjoitus -paketit
Lisätiedot sähköisesta allekirjoituksesta
Tätä kaikkea on Telia Signissa allekirjoitettu dokumentti.
Laillisesti pätevä e-allekirjoitus
Allekirjoitettu asiakirja on laillisesti sitova, ja vahvaan tunnistukseen perustuva allekirjoitus täyttää eIDAS-asetuksen vaatimukset kehittyneelle sähköiselle allekirjoitukselle. Sopimusta ei voi muokata enää allekirjoittamisen jälkeen, sillä se sinetöidään sähköisellä allekirjoitusvarmenteella. Sähköistä allekirjoitusta voi käyttää myös julkisissa palveluissa.
Riippumaton
Allekirjoitettujen asiakirjojen oikeellisuuden voi tarkistaa suoraan Adobe Readerissa, mikä lisää luotettavuutta. Et ole riippuvainen palvelun toimittajasta, koska asiakirjojen oikeellisuuden varmistamiseen ei tarvita erillistä tarkistuspalvelua.
Arkistoitavissa helposti
Allekirjoitetut sopimukset säilyvät palvelussa veloituksetta 90 päivää. Voit ladata ja tallentaa sopimusasiakirjat itsellesi pdf-muodossa. Enterprise-palvelussa asiakirjat voidaan arkistoida suoraan esimerkiksi palveluun liitettyyn Telia Arkistoon.
Nykyaikainen rajapinta
Telia Sign Enterprise -paketti voidaan helposti liittää erilaisiin yritysjärjestelmiin Rest API -rajapinnan avulla. Allekirjoitustapahtuma voidaan esimerkiksi käynnistää yrityksen HR-järjestelmän kautta. Allekirjoitusten jälkeen valmis asiakirja voidaan siirtää automaattisesti rajapinnan kautta yrityksen arkistointipalveluun. Järjestelmien välinen kommunikaatio hoituu reaaliajassa Webhookien avulla. Tutustu Telia Sign API:n rajapintakuvaukseen.
Usein kysyttyä
Telian digitaalinen allekirjoitusliiketoiminta siirtyy SK ID Solutions AS:n omistukseen. Lue muutokseen liittyviä kysymyksiä ja vastauksia.
Digitaalinen allekirjoituspalvelu (Telia Sign) on yrityksesi käytössä kuten ennenkin, vain palveluntarjoaja vaihtuu kun SK ID Solutions AS (SK ID) ostaa Telian allekirjoituspalveluliiketoiminnan Suomessa. SK ID jatkaa palvelun kehittämistä ja tuottamista nykyisille asiakkaille.
Telia Sign asiakassopimukset siirtyvät uudelle palveluntarjoajalle kaupan toteutumispäivänä. Sopimuksiin ei tule muutoksia.
Uusi palveluntarjoaja SK ID Solution AS
Vuonna 2001 perustettu SK ID on virolainen kansainvälisiä sähköisen identiteetin ja digitaalisen allekirjoittamisen ratkaisuja tarjoava yhtiö. Sen palveluihin kuuluvat muun muassa Smart-ID, Mobile-ID, aikaleimapalvelut ja varmenneratkaisut. Yritys palvelee yli 1000 julkisen ja yksityisen sektorin asiakasta sekä yli 4 miljoonaa loppukäyttäjää 20 maassa.
Me Telialla luotamme, että SK ID:llä on erinomaiset valmiudet digitaalisen allekirjoituspalvelun tuottamiseen ja kehittämiseen jatkossa.
Digitaalinen allekirjoituspalvelu jatkuu Telialla kaupan toteutumiseen, arviolta 1.9.2025, asti. Tämän jälkeen palveluista vastaa uusi palveluntarjoaja SK ID. Muutos ei edellytä asiakkaalta toimenpiteitä. SK ID:ltä ollaan erikseen yhteydessä, mikäli joitain toimenpiteitä myöhemmin tarvitaan.
Telia tukee uutta palveluntarjoajaa kaupan toteutumispäivän jälkeen varmistaakseen, että kaikki toiminnot siirtyvät asiakkaille mahdollisimman sujuvasti ja ilman katkoksia. Tuotteen nimi (Telia Sign) ja siihen liittyvä laskutus jatkuu toistaiseksi Telian kautta. Näitä koskevat muutokset viestitään asiakkaille vuoden 2025 loppuun mennessä uuden palveluntarjoajan SK ID toimesta.
Olemme lähettäneet palvelua käyttäville sopimusasiakkaille viestin, jossa kerromme muutoksen vaikutuksista. Annamme yhteistyössä SK ID:n kanssa myöhemmin tarvittavia lisätietoja.
Päivitämme tätä sivua ja tarvittaessa voi olla yhteydessä Telia yritysasiakaspalveluun tai laittaa viestiä mailitse osoitteella support@allekirjoitus.fi.
Uutta palveluntarjoajaa (SK ID) koskevissa asioissa voit laittaa viestiä mailitse osoitteella allekirjoitus@skidsolutions.eu.