Liittymän omistajan muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.
Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:
- Siirto vanhemmalta lapselle hänen tultuaan täysi-ikäiseksi
- Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin.
Omistajan muutos ei aiheuta katkosta liittymän toimintaan ja puhelinnumero pysyy samana. Kun liittymä siirretään uudelle omistajalle, päivitetään samalla liittymän sopimus uuteen. Liittymällä olleet laskutuspalvelut (esim. suoraveloitus tai e-lasku) eivät siirry, vaan niistä on tehtävä uusi sopimus omistajan muutoksen jälkeen.
Omistajan muutoksesta peritään hinnaston mukainen kytkentämaksu.
Huomioithan, että ohjeessa mainittu siirtokoodi ei koske Telia Dot -liittymiä. Dot-liittymän omistajan muutokseen löydät apua Telia Dotin usein kysytyistä kysymyksistä.