Liittymän omistajan muutos

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Liittymän omistajan muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.

Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:

  • Siirto vanhemmalta lapselle hänen tultuaan täysi-ikäiseksi
  • Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin.

Omistajan muutos ei aiheuta katkosta liittymän toimintaan ja puhelinnumero pysyy samana. Kun liittymä siirretään uudelle omistajalle, päivitetään samalla liittymän sopimus uuteen. Liittymällä olleet laskutuspalvelut (esim. suoraveloitus tai e-lasku) eivät siirry, vaan niistä on tehtävä uusi sopimus omistajan muutoksen jälkeen.

Omistajan muutoksesta peritään hinnaston mukainen kytkentämaksu.

Huomioithan, että ohjeessa mainittu siirtokoodi ei koske Telia Dot -liittymiä. Dot-liittymän omistajan muutokseen löydät apua Telia Dotin usein kysytyistä kysymyksistä.

Liittymän vastaanottaminen on helppoa. Tarvitset sitä varten:

  • siirrettävän liittymän puhelinnumeron
  • siirtokoodin
  • pankkitunnukset tai Mobiilivarmenteen

Ota liittymä vastaan

  1. Kun liittymän vanhan omistajan tekemä luovutuspyyntö on käsitelty, saat siirrettävään liittymään tekstiviestillä siirtokoodin.
  2. Mene nettiselaimella osoitteeseen telia.fi/liittyman-omistajan-muutos.
  3. Valitse Kuluttajalle, ja etene ohjeiden mukaan. Valitse tarpeisiisi sopiva liittymä valikoimasta, siihen lisäpalvelut ja tunnistautumisen jälkeen hyväksy siirto.
  4. Valmista tuli, nyt olet liittymän uusi omistaja!

Liittymän vastaanottaminen onnistuu siirtokoodin saatuasi myös ottamalla yhteyttä  asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on itse verkkokaupassa tehtynä 0 € tai asiakaspalvelumme tekemänä hinnaston mukaisen palvelumaksun verran. Lisäksi peritään liittymän avausmaksu.

Liittymän luovuttaminen toiselle kuluttaja-asiakkaalle tai yritykselle on helppoa. Tarvitset sitä varten:

  • siirrettävän liittymän puhelinnumeron
  • pankkitunnukset tai Mobiilivarmenteen

Luovuta liittymä

  1. Kirjaudu nettiselaimella Minun Teliaan tai avaa Minun Telia -sovellus.
  2. Avaa liittymän hallinnointisivu.
    Selaimella: Klikkaa luovutettavan liittymän kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
    Sovelluksessa: Paina luovutettavan liittymän kohdalta.
  3. Valitse Omistussuhteen muutos ja etene ohjeiden mukaan.
  4. Lähetämme luovutettavaan liittymään tekstiviestillä siirtokoodin, jolla uusi omistaja vastaanottaa liittymän. Omistajan muutos on valmis sitten, kun uusi omistaja on vastaanottanut liittymän.

Liittymä luovuttaminen onnistuu myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on itse verkkokaupassa tehtynä 0 € tai asiakaspalvelumme tekemänä hinnaston mukaisen palvelumaksun verran. Lisäksi peritään liittymän avausmaksu. Yritykselle liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu ja yritysliittymän avausmaksu.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 9–20 ja la 10–16 (mpm/pvm). Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

Telian ja Telia Inmics-Nebulan PK-yritysasiakkaat
 0200 20 300
Ma–pe 8–16 (94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat
 060 016 171
Ma–pe 9–15 (mpm/pvm)

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.