Laajakaistan muuttoilmoitus

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Liittymän toimitusaika on 1–2 viikkoa riippuen alueesta, joten muuttoilmoitus kannattaa tehdä ajoissa. Tarkempi asennusaika vahvistuu, kun asiakaspalvelu on käsitellyt muuttoilmoituksesi.

Tee laajakaistan muuttoilmoitus ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voit myös jättää meille yhteystietosi, niin katsotaan yhdessä yhteydet kuntoon uuteen kotiisi. Saat samalla käyttöösi muuttajan edut.

Onko sinulla laajakaistan lisäksi esimerkiksi puhelinliittymä tai TV-palveluita meiltä? Puhelinliittymän laskutusosoite päivittyy automaattisesti Väestörekisteriin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella. Muiden palveluiden osoitteenmuutoksen voit ilmoittaa laajakaistan muuttoilmoituksen kanssa.

  1. Kun muuttoilmoituksesi on käsitelty, saat tekstiviestillä alustavan tiedon asennusajasta. Lisäksi saat vahvistusviestin asennusajasta toimituksen edetessä.
  2. Kytke reititin ennen asennusajankohtaa valmiiksi, jotta asentaja voi testata linjan talojakomosta asennuksen yhteydessä. Jos asentajan tarvitsee päästä huoneistoon, hän ottaa erikseen yhteyttä.
  3. Saat viestin, kun laajakaista on kytketty ja se on valmis käytettäväksi.

Liittymä katkaistaan vanhasta osoitteesta samana päivänä, kun se siirretään uuteen osoitteeseen. Näin katkos laajakaistaliittymässä on mahdollisimman pieni.

Liittymän siirto on kerran vuodessa maksuton. Tämän jälkeen siirrosta peritään hinnaston mukainen maksu.

Laajakaistasopimus tarkistetaan muuton yhteydessä. Jos vanhaa sopimusta ei pystytä säilyttämään, voidaan asiakkaan kanssa tehdä uusi sopimus.

Laajakaistan laskutus ei katkea muuton yhteydessä, joten olethan yhteydessä asiakaspalveluun mahdollisimman pian laajakaistaliittymäsi muutosta.

Samassa osoitteessa ei voi olla useampaa kiinteää laajakaistaa. Jos uudessa osoitteessa on jo laajakaistaliittymä, ilmoitathan asiasta muuttoilmoituksen yhteydessä.

Jos taloasi ei ole aikaisemmin kytketty Telian verkkoon, tulee kytkentä tehdä laajakaistan muuton yhteydessä. Tarkempia tietoja kustannuksista saat asiakaspalvelustamme.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.